СИСТЕМА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ З ПОРУШЕННЯМ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(10).2023.290573Анотація
У статті розкрито проблему корекційно-розвивального навчання математики учнів початкової школи з порушенням інтелектуального розвитку. Розкрито, що інклюзивні класи корекційно-розвивального навчання є однією з ефективних форм диференційованого навчання, яка дозволяє учням з порушенням інтелектуального розвитку забезпечити засвоєння основної програми школи і створює сприятливі можливості для їх розвитку. Проаналізовано методичні рекомендації до проведення уроків та вивчення окремих розділів і тем, зазначено особливості використання методів та прийомів їх навчання. Встановлено, що більшість рекомендацій орієнтовано лише на дітей із затримкою психічного розвитку, які не завжди ефективні для всіх учнів класів корекційно-розвивального навчання. Розроблено систему корекційно-розвивальної роботи з математики з учнями початкової школи, яка враховує стан знань, особливості засвоєння матеріалу учнями та посилює корекційно-розвивальний потенціал математики.
Ключові слова: інклюзивні класи; корекційно-розвивальне навчання; математика; учні початкової школи; неуспішність; пізнавальні процеси; розумова діяльність; порушення інтелектуального розвитку.