АНАЛІЗ СТАНУ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346697Ключові слова:
професійна готовність, виховна діяльність, майбутній викладач, професійне виховання, педагогічна освіта, компетентність, мотиваційно-ціннісний компонент, рефлексія, освітній простір, інноваційні технологіїАнотація
Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні та емпіричному аналізі стану готовності майбутніх викладачів до професійного виховання студентської молоді в умовах сучасного освітнього простору. Для досягнення мети використано комплекс методів: теоретичний аналіз наукових джерел, анкетування, тестування, самооцінювання та педагогічне спостереження. Результати дослідження засвідчили, що рівень готовності майбутніх викладачів переважно перебуває на середньому (репродуктивному) рівні, що виявляє системний розрив між теоретичною підготовкою та практичними навичками виховної діяльності. Визначено основні проблеми: недостатня мотиваційно-ціннісна спрямованість, слабкий розвиток операційно-діяльнісного компонента та низький рівень педагогічної рефлексії. Запропоновано педагогічні умови та інноваційні технології, спрямовані на формування інтегрованої професійно-виховної компетентності майбутніх викладачів.