ПРОЄКТУВАЛЬНЕ ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОГО ДОСВІДУ ЧЕТВЕРТОКЛАСНИКІВ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346919

Ключові слова:

проєктування, проєктувальне формування, досвід, естетичний досвід, урок мистецтва, учні 4 класу, художньо-творча діяльність

Анотація

У статті розглянуто наукову проблему проєктувального формування естетичного досвіду в учнів 4 класу на уроках мистецтва. Уточнено поняття «досвід», «естетичний досвід», «естетичний досвід четвертокласника». Основна увага приділена мініпроєктувальній діяльності учнів. Висвітлено проєктувальне формування естетичного досвіду здобувачів освіти як підґрунтя художньо-творчої діяльності, основою якої є художня творчість. Визначено, що естетичний досвід є результатом попередньої художньо-творчої діяльності на уроках мистецтва протягом навчання у 1-3 класах. Окреслено адаптовані та авторські творчі мініпроєкти. Виокремлено відповідний інструментарій та окреслено його використання у практичній діяльності вчителя. Означено практичні рекомендації та кейси. Визначено перспективи подальших досліджень щодо збагачення лінійки мініпроєктів, які можна інтегрувати в мистецькі проєкти відповідно до змістового наповнення інтегрованого курсу «Мистецтво» та тематичного планування для 4 класу.

Біографії авторів

Роксолана Шпіца-Павлюк, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри початкової освіти

Тетяна Мієр, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри початкової освіти

Валерія Мєтьолкіна, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

магістр

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Шпіца-Павлюк, Р., Мієр, Т., & Мєтьолкіна, В. (2025). ПРОЄКТУВАЛЬНЕ ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОГО ДОСВІДУ ЧЕТВЕРТОКЛАСНИКІВ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(14), 153–161. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346919

Номер

Розділ

Статті