КОМПОНЕНТИ ТА КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПСИХОЛОГА ДО РОБОТИ В ІНКЛЮЗИВНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Калиновська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-8805-4641

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2.2019.178461

Ключові слова:

Компоненти та критерії, професійна готовність, професійна підготовка, майбутній психолог, робота в інклюзивних закладах освіти.

Анотація

У статті на основі аналізу наукових джерел та емпіричного матеріалу схарактеризовано компоненти та критерії готовності майбутнього психолога до роботи в інклюзивних закладах освіти. Зазначено, що готовність майбутнього психолога до роботи у інклюзивних закладах освіти є відповідником його професійної компетентності та визначається рівнем його знань, умінь, навичок та досвіду, що дозволяє приймати оптимально-конструктивні рішення у психолого-педагогічних ситуаціях роботи з учнями з особливими освітніми потребами. Виокремлено компоненти (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно-діяльнісний та рефлексійний) та рівні (творчий, активний, репродуктивний, пасивний) готовності майбутнього психолога до роботи в інклюзивних закладах освіти.

Біографія автора

Ірина Калиновська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Викладач кафедри спеціальної освіти.

Посилання

Aliokhina, S. (2019). Inkliuzyvna osvita v Ukraini: zdobutky, problemy ta perspektyvy: reziume analitychnoho zvitu za rezultatamy kompleksnoho doslidzhennia. URL: http://www.twirpx.com/fle/974948 [in Ukrainian].

Andriichuk, N. M. (2016). Inkliuzyvna osvita v suchasnii humanitarnii nautsi: poniatiino-katehorialnyi aparat. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 16: Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teorii i praktyky, issue 26, 3–7 [in Ukrainian].

Arishchenko, A. S. (2016). Stan rozroblenosti problemy inkliuzyvnoho navchannia v Ukraini ta SSHA. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, issue 47, 56–62 [in Ukrainian].

Baimenova, B., Bekova, Z., Zhubakova, S. (2015). Psychological readiness of future educational psychologists for the work with children in the conditions of inclusive education. 6th World conference on Psychology Counseling and Guidance, 14–16 May. URL: https://www.researchgate.net/publication/ 283276700_Psychological_Readiness_of_Future_Educational_Psychologists_for_the_Work_with_Children_in_the_Conditions_of_Inclusive_Education.

Bovkush, K. P. (2015). Model formuvannia hotovnosti maybutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly do vzaemodii uchniv v umovakh inkliuzyvnoho navchannia. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 2015, 6, 67–74 [in Ukrainian].

Bobrytska, V. I. (2015). Aktualni problemy inkliuzyvnoi osvity v Ukraini. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka, issue 5–6, 7–11 [in Ukrainian].

Hladun, T. O. (2016. Rozbudova inkliuzyvnoi osvity v Ukraini yak umova rozvytku sotsialnoi kompetentnosti ditey z invalidnistiu. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, issue 48, 77–83 [in Ukrainian].

Demchenko, I. I. (2015). Pidhotovka vchytelia do roboty v inkliuzyvnii pochatkovii shkoli. Uman: FOP Zhovtyi, O. O. [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart dlia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. (2013). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/607-2013-п [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145-VIII. (2017). URL: zakon.rada.gov.ua/go/2145-19 [in Ukrainian].

Kaydalova, H. P. (2015). Dosvid zarubizhnykh krain u zaprovadzhenni inkliuzyvnoho navchannia v Ukraini. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 6, 108–116 [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku inkliuzyvnoi osvity. (2012). URL: https://docs.google.com/document/d/1uL7wx NKDHWcZ3v4duuZilozyyXfEYlE-PMps3YNrWKc/edit?hl=en [in Ukrainian].

Maslovska, Y. S. (2015). Psykholohichni aspekty inkliuzyvnoi osvity. Upravlinnia shkoloiu, 22/24, 91–95 [in Ukrainian].

Osadchenko, I. I. (2010). Sutnist riznovydovoi pedahohichnoi refleksii. Obrii, issue 2(31), 38–41 [in Ukrainian].

Suprun, D. M. (2018). Teoriia ta praktyka profesiinoi pidhotovky psykholohiv v haluzi spetsialnoi osvity: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Cherkasova, S. A. (2012). Psikhologo-pedagogicheskaya gotovnost studentov-psikhologov k rabote v inklyuzivnykh obrazovatelnykh uchrezhdeniyakh. URL: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= &esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiYoYTHjO7gAhVnlIsKHa7_CqMQFjAGegQIAxAC&url=http%3A%2F%2Fpsyjournals.ru%2Ffiles%2F57323%2Fpsyclin_2012_4_Cherkasova.pdf&usg=AOvVaw02h4fGK2AWg-8JG7Q57HgA [in Russian].

Yaraia, T. A. (2014). Osobystisna hotovnist maibutnikh psykholohiv do profesiinoyii diialnosti v umovakh inkliuzyvnoi osvity. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Калиновська, І. (2019). КОМПОНЕНТИ ТА КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПСИХОЛОГА ДО РОБОТИ В ІНКЛЮЗИВНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2), 50–58. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2.2019.178461

Номер

Розділ

Статті