БІНАРНА СПЕЦИФІКА ОБРАЗОТВОРЧОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩІЙ ХУДОЖНЬО-ПРОФЕСІЙНІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2.2019.178468Ключові слова:
Образотворча підготовка, майбутні фахівці мистецького профілю, вища художньо-професійна школа, художня аксіологія поколінь митців, академічний художній вишкіл, педагогіка цифрового образотворчого мистецтв, спадкоємність арт-педагогічних традицій та інновацій.Анотація
У статті з опорою на новітню класифікацію структури образотворчого мистецтва актуалізовано проблему вдосконалення системи образотворчої підготовки майбутніх фахівців мистецького профілю у вищій художньо-професійній школі. Розкрито художню аксіологію попередніх і сучасного поколінь митців і констатовано факт забезпечення спадкоємності арт-педагогічних традицій та інновацій. Визначено бінарну сутність образотворчої підготовки митця нової генерації «Z». Окреслено провідні принципи педагогіки цифрового образотворчого мистецтва та шляхи їх узгодження з академічним художнім вишколом.Посилання
Hrynko, V. (2019). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii dlia formuvannia u maibutnikh uchyteliv umin ХХІ stolittia [The use of digital technologies to shape the teachers future skills of ХХІ centuries]. Youth and the market, 5(172), 56–62. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171023 [in Ukrainian].
Erokhin, S. V. (2009). Tsifrovye napravleniia v sovremennom izobrazitelnom iskusstve [Digital trends in contemporary art]. Bulletin of the Tambov University. Series: Humanities, 2(70), 86–90 [in Russian].
Krasilnikov, I. M. (2011). Pedagogika tsifrovykh iskusstv – novoe napravlenie razvitiia teorii i praktiki khudozhestvennogo obrazovaniia [Pedagogy of digital arts – a new direction in the development of the theory and practice of art education]. Problems of modern education, 6, 111–123 [in Russian].
Levin, I. L. (2016). Paradigmalnyi analiz modelei arkhitekturno-khudozhestvennogo obrazovaniia: klassifikatsiia, perspektivy realizatsii [Paradigm analysis of models of architectural and artistic education: classification, prospects for implementation]. Kazan Pedagogical Journal, 4(117), 53–58 [in Russian].
Lomova, N. F. (2015). Akademicheskaia khudozhestvennaia shkola : traditsii i sovremennost [Academic art school: traditions and modernity]. Bulletin of GOU DPO TO “IPK I PPRO TO”. Tula educational space, 2, 25–27 [in Russian].
Stratehiia rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini [Strategy of the Information Society Development in Ukraine]. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/386-2013-r [in Ukrainian].
Tumanov, I. M. (2015). Vyshcha shkola Ukrainy: navchannia obrazotvorchoho mystetstva – teoriia i praktyka sohodennia [Higher School of Ukraine: Learning Fine Arts – Theory and Practice of the Present]. Art and education, 4, 2–5 [in Ukrainian].
Tsyfrova adzhenda Ukrainy – 2020 [Digital Adzhda of Ukraine – 2020]. URL: https://ucci.org.ua/uploads [in Ukrainian].
Howe, N., Strauss, W. (1991). Generations: The History of America’s Future, 1584 to 2069. New York: William Morrow & Company [in English].