ПАРАДИГМА СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ У ТВОРЧІЙ СПАДЩИНІ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2.2019.178469Ключові слова:
Педагогічна система, сімейне виховання, етнопедагогіка, батьківська педагогіка, педагогічні дії, людські якості, духовність, концентризм.Анотація
У статті аналізується творча спадщина В. Сухомлинського, для реалізації головної мети сімейного виховання – сформувати справжню людину, наділену найкращими людськими якостями: високоморальну, здорову тілом і душею, сильну розумом.
Порушено проблему виховання гармонійно розвиненої особистості та дотримання принципу гуманізму, який В. Сухомлинський ставив у центр навчально-виховної системи особистості як найвищу цінність. Наголошено на використанні принципів етнопедагогіки, формуванні культури потреб та підтримки інституту батьківства.
Посилання
Boryshevskyi, M. Y. (1995). Simeine vykhovannia yak harant moralnoho stanovlennia osobystosti. Pochatkova shkola, 4, 4–9 [in Ukrainian].
Haliatovskyi, I. (1985). Kliuch rozuminnia. I. P. Chepihy (Ed.). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Skovoroda, H. (1961). Tvory. (Vol. 1–2). Kyiv: Vyd-vo AN URSR [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1978). Batkivska pedahohika. V. F. Shmorhun (Ed.). Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1976–1977). Vybrani tvory. (Vol. 1–5). Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1988). Moia pedahohichna systema. Radianska shkola, 6, 87–91 [in Ukrainian].