ФОРМУВАННЯ У ФАХІВЦЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЗАЄМОДІЇ З ДІТЬМИ ІЗ ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

  • Наталія П’ясецька Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-7720-1009
  • Марина Шпильова Комунальний вищий навчальний заклад «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка»., Україна https://orcid.org/0000-0002-8580-2162

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2.2019.178471

Ключові слова:

Компетентність, компетенції, компетентності взаємодії, дітьми із особливими освітніми потребами, мотиваційний, когнітивний, операційний, рефлексивний, педагог дефектолог.

Анотація

У статті розглядається проблема формування у фахівця компетентності взаємодії з дітьми із особливими освітніми потребами. Оцінка компетентності буде повною і всебічною тільки в тому випадку, якщо оцінюються всі структурні компоненти, складові компетентності, тобто повний набір компетенцій. На пропедевтичному етапі необхідно не тільки знати зміст праці фахівця, а й формувати його «Я концепцію» (усвідомлення себе всередині професії), формувати мотивацію до особистісного самовдосконалення, розвитку особистісних якостей, здібностей, умінь, необхідних для компетентної взаємодії з дитиною із особливими потребами (мотиваційний блок компетенцій в нашому дослідженні). Величезне значення з цих позицій представляло вивчення комунікативних і організаторських здібностей педагогів, комунікативної толерантності, комунікативних установок, «перешкод» у спілкуванні. Для діагностики нами був обраний «Тест опитувальник «Комунікативні та організаторські схильності (КОС 2)».

Біографії авторів

Наталія П’ясецька, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент.

Марина Шпильова, Комунальний вищий навчальний заклад «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка».

Викладач методист.

Посилання

Bolotov, V. A. (2004). Kompetentnisna model: vid idei do osvitnioi Prohramy. Zminy, 2, 130–139 [in Ukrainian].

Bondarevska, Ye. V., Kulnevych, S. V. (2004). Paradyhmalnyi pidkhid do rozrobky zmistu klyuchovykh pedahohichnykh kompetentsii. Pedahohika, 10, 23–31 [in Ukrainian].

Borodina, V. D. (2008). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv-defektolohiv do profesiinoi diialnosti v oblasti solializatsii ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Defektolohiia, 3 [in Ukrainian].

Vasianovych, H. P. (2015). Vybrani tvory. (Vol. 1–7: Vol. 7). Lviv: Norma [in Ukrainian].

Zeer, E. F. (2008). Psikhologiya professij. Moskva: Akademicheskij proekt; Fond “Mir” [in Russian].

Lohopediia. M. K. (2010). Sheremet (Ed.). Kyiv: Slovo [in Ukrainian].

Machulina, I. I. (2010). Osobystisno-profesiini yakosti maibutnioho fakhivtsia v konteksti postmodernizatsiinykh transformatsii. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Staptp/2010_45/ filles/ST45_34pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

П’ясецька, Н., & Шпильова, М. (2019). ФОРМУВАННЯ У ФАХІВЦЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЗАЄМОДІЇ З ДІТЬМИ ІЗ ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2), 120–127. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2.2019.178471

Номер

Розділ

Статті