ФОРМУВАННЯ У ФАХІВЦЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЗАЄМОДІЇ З ДІТЬМИ ІЗ ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2.2019.178471Ключові слова:
Компетентність, компетенції, компетентності взаємодії, дітьми із особливими освітніми потребами, мотиваційний, когнітивний, операційний, рефлексивний, педагог дефектолог.Анотація
У статті розглядається проблема формування у фахівця компетентності взаємодії з дітьми із особливими освітніми потребами. Оцінка компетентності буде повною і всебічною тільки в тому випадку, якщо оцінюються всі структурні компоненти, складові компетентності, тобто повний набір компетенцій. На пропедевтичному етапі необхідно не тільки знати зміст праці фахівця, а й формувати його «Я концепцію» (усвідомлення себе всередині професії), формувати мотивацію до особистісного самовдосконалення, розвитку особистісних якостей, здібностей, умінь, необхідних для компетентної взаємодії з дитиною із особливими потребами (мотиваційний блок компетенцій в нашому дослідженні). Величезне значення з цих позицій представляло вивчення комунікативних і організаторських здібностей педагогів, комунікативної толерантності, комунікативних установок, «перешкод» у спілкуванні. Для діагностики нами був обраний «Тест опитувальник «Комунікативні та організаторські схильності (КОС 2)».Посилання
Bolotov, V. A. (2004). Kompetentnisna model: vid idei do osvitnioi Prohramy. Zminy, 2, 130–139 [in Ukrainian].
Bondarevska, Ye. V., Kulnevych, S. V. (2004). Paradyhmalnyi pidkhid do rozrobky zmistu klyuchovykh pedahohichnykh kompetentsii. Pedahohika, 10, 23–31 [in Ukrainian].
Borodina, V. D. (2008). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv-defektolohiv do profesiinoi diialnosti v oblasti solializatsii ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Defektolohiia, 3 [in Ukrainian].
Vasianovych, H. P. (2015). Vybrani tvory. (Vol. 1–7: Vol. 7). Lviv: Norma [in Ukrainian].
Zeer, E. F. (2008). Psikhologiya professij. Moskva: Akademicheskij proekt; Fond “Mir” [in Russian].
Lohopediia. M. K. (2010). Sheremet (Ed.). Kyiv: Slovo [in Ukrainian].
Machulina, I. I. (2010). Osobystisno-profesiini yakosti maibutnioho fakhivtsia v konteksti postmodernizatsiinykh transformatsii. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Staptp/2010_45/ filles/ST45_34pdf [in Ukrainian].