ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЕКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2.2019.178473Ключові слова:
Учитель природничих дисциплін, екологічна компетентність, проектні технології, екологічна стежка, колективні творчі справи, професійна підготовка, заклад вищої педагогічної освіти, екологічна освіта і виховання.Анотація
У статті розглянуто проблему формування екологічної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін та відзначено її важливість у контексті здійснення освіти для сталого розвитку. Обґрунтовано ефективність застосування технології екологічних проектів, а також різних форм і методів їх реалізації у процесі формування екологічної компетентності студентів природничих факультетів вищих педагогічних закладів освіти. Визначено місце застосування проектних технологій екологічного спрямування у процесі професійної підготовки майбутнього педагога.Посилання
Dedyu, I. I. (1990). Ekologicheskiy entseklopedicheskiy slovar. Kishinev: Gl. red. Mold. sov. entsikl. [in Russian].
Munasypova-Motiash, I. A. (2016). Osoblyvosti ekolohichnoi kompetentnosti ta ekolohichnykh ustanovok studentiv riznykh spetsialnostei [Features of ecological competency and ecological settings of students of different specialties]. Aktualni problemy psykholohii – Actual problems of psychology, Vol. 7, issue 42, 148–155 [in Ukrainian].
Melnychenko, R., Tanska, V. (2013). Ekolohichna kompetentnist vchytelia yak peredumova zdiisnennia neperervnoi ekolohichnoi osvity i vykhovannia [Ecological competency of the teacher as a precondition for the implementation of continuous ecological education and upbringing]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity – Scientific notes of the Volodymyr Vynnychenko Kirovograd state pedagogical university. Ser.: Problems of methodology of physical-mathematical and technological education, 4(2), 271–275 [in Ukrainian].
Sovgіra, S. V. (2009). Teoretyko-metodychni osnovy formuvannia ekolohichnoho svitohliadu maibutnikh uchyteliv u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh. Extended abstract of doctor’s thesis. Lugansk [in Ukrainian].
Stepaniuk, K. I. (2013). Formuvannia doslidnytskykh umin maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly u protsesi proektnoi diialnosti universytetu. Extended abstract of candidate’s thesis. Berdiansk [in Ukrainian].
Siaska, I. O. (2019). Peredumovy ta shliakhy vprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu u vyshchu pedahohichnu osvitu. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. – Pedagogy of the formation of a creative person in higher and secondary schools, issue 62, 206–210 [in Ukrainian].
Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO): Strategy Paper on Key Competencies. (2004). An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program – OECD (Draft). Quality education and competencies for life. Workshop 3. Background Paper, 34.