ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ В ПРОЕКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ У ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Андрій Терещук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-9404-4722

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2.2019.178475

Ключові слова:

Оцінювання, результати навчання, формувальне оцінювання, інтерактивна взаємодія, проект, трудове навчання, проектно-технологічна діяльність, компетентнісне навчання.

Анотація

Метою статті є визначення сутності формувального оцінювання та провідних умов його запровадження на уроках технологій (трудового навчання) в новій українській школі. Розглянуто формувальне оцінювання як провідний засіб оцінювання навчальних результатів учнів в умовах компетентнісного навчання. Сформульовано сутність формувального оцінювання. Розкрито умови та визначено основні етапи формувального оцінювання учнів в процесі проектно-технологічної діяльності. Розглянуто методичні підходи щодо запровадження формувального оцінювання учнів на уроках трудового навчання.

Біографія автора

Андрій Терещук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри технологічної освіти.

Посилання

Berbec, V. V. (2005). Metodyka diagnostuvania navchalnyh dosiagnen uchniv 5–9 klasiv na urokah trudovogo navchannia. Candidate’s thesis. Kiev [in Ukrainian].

Derzhavnyii standart pochatkovoi osvity. (2017). URL: http://polishproject.nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/12/Standard_draft_authorised_2017_11_28_RS-1.pdf

Encyklopedia osvity. (2008). V. G. Kremin (Ed.). Kiev: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Kryterii ociniuvannia navchalnyh dosiagnen u systemi zagalnoi osvity. (2004). V. O. Ogneviuk (Ed.). Kiev: Irpin [in Ukrainian].

Lokshyna, O. I. (2007). Evropeiska dovidkova systema iak instrument uprovadzhennia kompetentisnogo pidhodu v osvitu krain-chleniv Evropeiiskogo Soiuzu. Pedagogy and psychology, 1, 131–142 [in Ukrainian].

Lokshyna, O. (2009). Innovacii v ociniuvanni navchalnyh dosiagnen uchniv u shkilnii osviti krain Evropeiiskogo Soiuzu. Studies in education, 2. URL: http://lib.iitta.gov.ua/7084/2/2009_2_11.pdf [in Ukrainian].

Machacha, T. S. (2011). Formuvannia proektno-tehnologichnoi kultury uchniv osnovnoi shkoly u procesi trudovogo navchannia. Candidate’s thesis. Kiev [in Ukrainian].

Nova ukraiinska shkola: Osnovy standartu. (2018). Liliia Grynevych, Roman Shyian (Ed.) et al. Lviv [in Ukrainian].

Nova ukraiinska shkola: konceptualni zasady reformuvannia serednoii shkoly. (2016). Grynevych Liliia et al. Lviv [in Ukrainian].

Nichols, P., Meyers, J., Burling, K. (2008). What Is a Formative Assessment? Educational Measurement. Pearson Research Bulletin, Issue 5 (January), 1–2.

##submission.downloads##

Як цитувати

Терещук, А. (2019). ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ В ПРОЕКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ У ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2), 141–146. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2.2019.178475

Номер

Розділ

Статті