ФОРМУВАННЯ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Надія Голуб Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-9802-9519
  • Володимир Голуб Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-1701-9173

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204104

Ключові слова:

Корекційно-розвивальне середовище, особливі освітні потреби, інклюзивне навчання, педагогічні умови, корекційна робота, діти дошкільного віку, діти молодшого шкільного віку, навчально-виховний комплекс.

Анотація

У статті проаналізовано стан досліджуваної проблеми у педагогічній та методичній літературі. Уточнено зміст дефініцій «розвивальне середовище» та «корекційно-розвивальне середовище». Розглядаються особливості формування корекційно-розвивального середовища для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами. Визначені структурні компоненти корекційно-розвивального середовища у закладах освіти.
Аналізуються педагогічні умови формування корекційно-розвивального середовища. Визначені та охарактеризовані ефективні умови проєктування корекційно-розвивального середовища для дошкільників та дітей молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного навчання.

Біографії авторів

Надія Голуб, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доцент, кандидат біологічних наук, доцент кафедри спеціальної освіти.

Володимир Голуб, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доцент, кандидат біологічних наук, доцент кафедри теорії початкового навчання.

Посилання

Bazova prohrama rozvytku dytyny doshkilʹnoho viku «YA u Sviti» (2013). / nauk. ker. ta zah. red. O. L. Kononko. K.: Svitoch [in Ukrainian].

Bazovyy komponent doshkilʹnoyi osvity (2012). / Naukovyy kerivnyk: A. M. Bohush, diysnyy chlen NAPN Ukrayiny, prof., d-r ped. nauk; Avt. kol-v: A. M. Bohush, H. V. Byelyenʹka, O. L. Bohinich ta in. K. [in Ukrainian].

Kondratenko, S. V. (2013). Orhanizatsiya rozvyvalʹnoho seredovyshcha dlya formuvannya prostorovykh uyavlenʹ ta navychok prostorovoho oriyentuvannya u ditey z hlybokymy porushennyamy zoru. Dytyna iz sensornymy porushennyamy: rozvytok, navchannya. Vykhovannya. K.: Instytut spetsialʹnoyi pedahohiky NAPN Ukrayiny, issue 4, 116‒126 [in Ukrainian].

Korzh, T. M. (2012). Stvorennya rozvyvalʹnoho seredovyshcha v doshkilʹnomu navchalʹnomu zakladi. Informatsiyno-metodychnyy zbirnyk holovnoho upravlinnya osvity i nauky Kyyivsʹkoyi oblasnoyi derzhavnoyi administratsiyi ta Kyyivsʹkoho oblasnoho instytutu pislyadyplomnoyi osvity pedahohichnykh kadriv, 2(136), 75‒79 [in Ukrainian].

Lysenkova, I. (2018). Psykholohichna robota z rozvytku emotsiynoyi sfery ditey z porushennyamy rozumovykh funktsiy. Visnyk Natsionalʹnoyi akademiyi Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby. Seriya: Psykholohiya, Issue 2, 85‒96 [in Ukrainian].

Malyshevsʹka, I. (2012). Orhanizatsiya korektsiyno-rozvyvalʹnoho seredovyshcha dlya doshkilʹnykiv z movlennyevymy porushennyamy. Visnyk Instytutu rozvytku dytyny. Seriya: Filosofiya, pedahohika, psykholohiya, 94‒97 [in Ukrainian].

Nova ukrayinsʹka shkola. URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola [in Ukrainian].

Nova ukrayinsʹka shkola: poradnyk dlya vchytelya (2017). N. M. Bibik (Ed.). K.: TOV «Vydavnychyy dim «Pleyady» [in Ukrainian].

Pysarchuk, O. T. (2012). Osoblyvosti formuvannya osvitnʹo-rozvyvalʹnoho seredovyshcha doshkilʹnykh osvitnikh zakladiv. Naukovi zapysky Ternopilʹsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatyuka. Seriya: Pedahohika, 2, 44‒51 [in Ukrainian].

Psykholoho-pedahohichni umovy orhanizatsiyi rozvyvalʹnoho seredovyshcha v zakladakh osvity (2010). Materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf., m. Kherson, 6‒7 travnya 2010 r. Kherson [in Ukrainian].

Raven, Dzh. (2002). Kompetentnost' v sovremennom obshchestve. M.: Kogito-Tsentr [in Russian].

Sidanich, I. L. (2012). Osvitnye seredovyshche kompleksu «doshkilʹnyy navchalʹnyy zaklad ‒ zahalʹnoosvitniy navchalʹnyy zaklad I stupenya»: pedahohichnyy aspekt. Formuvannya innovatsiynoho prostoru doshkilʹnoyi osvity. N. V. Lyubchenko, O. A. Prokopenko, A. S. Vynohradova; YE. R. Chernyshovoyi (Ed.). K., Ch. 1, 23‒26 [in Ukrainian].

Tomich, L. (2010). Orhanizatsiya korektsiyno-rozvyvalʹnoho seredovyshcha dlya ditey z porushennyamy movlennya v umovakh doshkilʹnoho navchalʹnoho zakladu korektsiyno-rozvyvalʹnoyi spryamovanosti. Visnyk Instytutu rozvytku dytyny. Seriya: Filosofiya, pedahohika, psykholohiya, 22‒28 [in Ukrainian].

Tuponogov, B. K. (1994). Korrektsionno-pedagogicheskaya rabota v sisteme obrazovaniya detey s narusheniyem umstvennogo i fizicheskogo razvitiya. Defektologiya, 4, 9‒14 [in Russian].

Khokhlina, O. P. (2004). Korektsiyno-rozvyvalʹna robota v spetsialʹnykh zakladakh osvity dlya ditey z porushennyamy psykhofizychnoho rozvytku: teoretychnyy aspekt problemy. Aktualʹni problemy navchannya ta vykhovannya lyudey z osoblyvymy potrebamy. K.: Universytet «Ukrayina» [in Ukrainian].

Shteyner, R. (2014). Dukhovnoye obnovleniye pedagogiki. Kaluga: Dukhovnoye poznaniye [in Russian].

Yasvin, V. A. (2001). Obrazovatel'naya sreda: ot modelirovaniya k proyektirovaniyu. M.: Smysl [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Голуб, Н., & Голуб, В. (2020). ФОРМУВАННЯ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 40–48. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204104

Номер

Розділ

Статті