ТЕХНОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТАХ СПОЛУЧЕНОГО КОРОЛІВСТВА ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ ТА ПІВНІЧНОЇ ІРЛАНДІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204118Ключові слова:
Курси та програми, форми, методи, професійний розвиток, фахівці дошкільної освіти, університети, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії.Анотація
У статті описано форми і методи навчання, які використовуються в процесі професійного розвитку фахівців дошкільної освіти в досліджуваній нами країні: лекції, консультативний метод, метод бригадного навчання, семінари, кейс-метод, самостійна робота, дослідницький метод й інші. Особливий акцент зроблено на висвітленні тих, які використовуються в системі підвищення кваліфікації, серед яких: групові форми роботи; рольові ігри; перегляд відео фрагментів з практики та їх обговорення, круглі столи; групова розробка навчальних програм. Вказано на їх переваги та особливості; доведено ефективність застосування в процесі підвищення кваліфікації вчителя-дослідника.Посилання
Vyshnevska, K. H. (2012). Transformatsiia samostiinoi roboty studentiv u samostiine navchannia v aspekti kontseptsii navchannia protiahom usoho zhyttia (na prykladi navchannia inozemnoi movy maibutnikh ekonomistiv). Visnyk cherkaskoho universytetu. Seriia Pedahohichni nauky, 34(247), 18–21 [in Ukrainian].
Hravit, V. O. (2008). Dystantsiini formy navchannia pedahohiv. Entsyklopediia osvity. V. H. Kremin (Ed.). Kyiv, 821–822 [in Ukrainian].
Zinkovskyi, Yu. F. (2008). Samostiina robota studentiv. Entsyklopediia osvity. V. H. Kremin (Ed.). Kyiv, 804–805 [in Ukrainian].
Kozlova, E. V., Irhina, I. V. (2012). Osobennosti povyshenija kvalifikacii nauchno-pedagogicheskih kadrov vuzov v Velikobritanii: istoricheskij i politicheskij aspekty. Nauchnye vedomosti Serija Gumanitarnye nauki, 18(137), Issue 15, 164‒167 [in Russian].
Korolov, B. I. (2008). Lektsiia: Entsyklopediia osvity. V. H. Kremen (Ed.). Kyiv, 447–448 [in Ukrainian].
Marusynets, M. M. (2005). Dystantsiina osvita yak nova forma orhanizatsii navchannia. Pedahohika. Sotsialna robota: nauk. visnyk UzhNU. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota, 8, 100‒102 [in Ukrainian].
Melnykova, O. O. (2013). Rozvytok fakhovoi kompetentnosti vykladachiv VNZ u systemi pisliadyplomnoi osvity Velykoi Brytanii. Yednist navchannia i naukovykh doslidzhen – holovnyi pryntsyp universytetu: proceedings of the Scientific Conference. H. I. Volynka, O. V. Uvarkina, O. P. Yemelianova (Eds.). K.: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 87–91 [in Ukrainian].
Рovidaichyk, O., Varha, N., Popovych, I. (2017). Formuvannia doslidnytskykh umin studentiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh Velykoi Brytanii. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Seriia: Pedahohichni nauky, Issue 4, 421–426 [in Ukrainian].
Polozhennia pro orhanizatsiiu navchalnoho protsesu v kredytno-modulnii systemi pidhotovky fakhivtsiv (2008). Kharkivskyi natsionalnyi ekonomichnyi un-t. M. V. Afanasiev, V. S. Ponomarenko (Ed). Kh.: KhNEU [in Ukrainian].
Prokopchuk, O. I. (2016). Profesiina pidhotovka fakhivtsiv doshkilnoi osvity u Velykii Brytanii. Candidate’s thesis. Kirovohrad [in Ukrainian].
Pometun, O. I. (2008). Sytuatsiynyy metod navchannya. Entsyklopediya osvity. V. H. Kreminʹ (Ed.). K.: Yurinkom Inter, 821–822 [in Ukrainian].
Starostina, O. V. (2019). Formy i metody perepidhotovky vchyteliv u Velykobrytanii bez vidryvu vid profesiinoi diialnosti. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 63, T. 1, 142–146 [in Ukrainian].