РОЛЬ ПРЕВЕНТИВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ФОРМУВАННІ МОРАЛЬНИХ УСТАНОВОК СУЧАСНИХ ДОШКІЛЬНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204121Ключові слова:
Формування, установка, моральна установка, превенція, превентивна педагогічна діяльність, превентивне середовище, негативна поведінка, діти дошкільного віку, заклад дошкільної освіти.Анотація
У статті порушується проблема, викликана потребою суспільства у формуванні сучасного молодого покоління. Одним із головних завдань було дослідити особливості формування моральних установок дітей дошкільного віку та розкрити особливу роль превентивної педагогічної діяльності у цьому процесі. Було виокремлено, проаналізовано погляди та узагальнено ідеї відомих дослідників щодо формування моральних установок, особливостей здійснення превентивної педагогічної діяльності в закладі дошкільної освіти.Посилання
Vygotskij, L. S. (2000). Psihologija. M.: JeKSMO-Press [in Russian].
Dytyna: prohrama vykhovannia i navchannia ditei vid 2 do 7 rokiv. (2012). V. O. Ohnev’iuk, K. I. Volynets (Eds.). K.: Vyd-vo Kyivskoho universytetu imeni Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].
Zaporozhec, A. V. (1985). Vospitanie jemocij i chuvstv u doshkol'nik. Jemocional'noe razvitie doshkol'nika. A. D. Koshelevoj (Ed.). M.: Prosveshhenie, 8–28 [in Russian].
Kanashkina, O. V. (2013). Formirovanie nravstvennyh ustanovok i kommunikativnoj kul'tury uchashhihsja chetvertogo klassa v processe chtenija hudozhestvennoj literatury. Nachal'naja shkola ‒ Primary school, 4, 37–41 [in Russian].
Kondrashova, L. V. (2001). Preventivnaja dejatel'nost' kak faktor predotvrashhenija otklonjajushhegosja povedenija shkol'nikov. Preventivnaja i korrekcionnaja pedagogicheskaja dejatel'nost' po preduprezhdeniju zloupotreblenija narkoticheskih veshhestv – Preventive and corrective pedagogical activities for the prevention of drug abuse. Sofija, 35–47 [in Russian].
Lavrychenko, N. M. (2000). Pedahohika sotsializatsii: Yevropeiski abrysy. Kyiv: ViRA INSAIT [in Ukrainian].
Leont'ev, A. N. (2001). Lekcii po obshhej psihologii. Moskva: Smysl [in Russian].
Metodika ocenki urovnja razvitija moral'nogo soznanija (Dilemmy L. Kolberga). (2002). Diagnostika jemocional'no-nravstvennogo razvitija. I. B. Dermanova (Ed.). SPb [in Russian].
Miloradova, N. G. (2005). Psihologija i pedagogika. Moskva: Gardariki [in Russian].
Mudrik, A. V. (1981). O vospitanii shkol'nikov: kn. dlja kl. ruk. Moskva [in Russian].
Prykhodko, V. M. (2004). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv do preventyvnoho vykhovannia ditei iz neblahopoluchnykh simei. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Psihologicheskij slovar'. (2007). A. V. Petrovskij, M. G. Jaroshevskij (Eds.). Moskva: Politizdat [in Russian].
Psihologija razvitija. Slovar'. A. L. Venger (Ed.) (2005). Moskva: PER SJe [in Russian].
Rubinshtejn, S. L. (1933). Jemocii. Psihologija jemocij. Teksty – Psychology of emotions. Texts. V. K. Viljunasa, Ju. B. Gippenrejter (Eds.). Moskva: MGU, 160–170 [in Russian].
Rubinshtejn, S. L. (2003). Osnovy obshhej psihologii. SPb: Piter [in Russian].
Sandabkina, T. B. (2013). Nekotorye aspekty vospitanija nravstvennoj sfery mladshego shkol'nika. Sovremennye problemy nauki i obrazovanija – Modern problems of science and education, Issue 5, 118–122 [in Russian].
Semechkin, N. I. (2003). Social'naja psihologija. Rostov na Donu [in Russian].
Smancer, A. P., Rangelova, E. M. (2008). Preventivnaja pedagogika: metodologija, teorija, metodika. Minsk: BGU [in Russian].
Uznadze, D. N. (1966). Psihologicheskie issledovanija. Moskva: Prosveshhenie [in Russian].
Ushinskij, K. D. (1974). Chelovek kak predmet vospitanija. Opyt pedagogicheskoj antropologii. Moskva: Pedagogika, 354–385 [in Russian].
Jel'konin, D. B. (2012). Psihologija igry. Moskva: VLADOS [in Russian].
Crain, W. (2014). Theories of Development: Concepts and Application. New Jersey: Prentice Hall.
Tomlinson, P., Quinton, M. (2016). Values Across the Curriculum. London: Cassell.