РОЛЬ ПРЕВЕНТИВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ФОРМУВАННІ МОРАЛЬНИХ УСТАНОВОК СУЧАСНИХ ДОШКІЛЬНИКІВ

Автор(и)

  • Людмила Іщенко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-3382-4148
  • Ольга Мельникова Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-6051-3372

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204121

Ключові слова:

Формування, установка, моральна установка, превенція, превентивна педагогічна діяльність, превентивне середовище, негативна поведінка, діти дошкільного віку, заклад дошкільної освіти.

Анотація

У статті порушується проблема, викликана потребою суспільства у формуванні сучасного молодого покоління. Одним із головних завдань було дослідити особливості формування моральних установок дітей дошкільного віку та розкрити особливу роль превентивної педагогічної діяльності у цьому процесі. Було виокремлено, проаналізовано погляди та узагальнено ідеї відомих дослідників щодо формування моральних установок, особливостей здійснення превентивної педагогічної діяльності в закладі дошкільної освіти.

Біографії авторів

Людмила Іщенко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри психології та педагогіки розвитку дитини.

Ольга Мельникова, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри психології та педагогіки розвитку дитини.

Посилання

Vygotskij, L. S. (2000). Psihologija. M.: JeKSMO-Press [in Russian].

Dytyna: prohrama vykhovannia i navchannia ditei vid 2 do 7 rokiv. (2012). V. O. Ohnev’iuk, K. I. Volynets (Eds.). K.: Vyd-vo Kyivskoho universytetu imeni Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].

Zaporozhec, A. V. (1985). Vospitanie jemocij i chuvstv u doshkol'nik. Jemocional'noe razvitie doshkol'nika. A. D. Koshelevoj (Ed.). M.: Prosveshhenie, 8–28 [in Russian].

Kanashkina, O. V. (2013). Formirovanie nravstvennyh ustanovok i kommunikativnoj kul'tury uchashhihsja chetvertogo klassa v processe chtenija hudozhestvennoj literatury. Nachal'naja shkola ‒ Primary school, 4, 37–41 [in Russian].

Kondrashova, L. V. (2001). Preventivnaja dejatel'nost' kak faktor predotvrashhenija otklonjajushhegosja povedenija shkol'nikov. Preventivnaja i korrekcionnaja pedagogicheskaja dejatel'nost' po preduprezhdeniju zloupotreblenija narkoticheskih veshhestv – Preventive and corrective pedagogical activities for the prevention of drug abuse. Sofija, 35–47 [in Russian].

Lavrychenko, N. M. (2000). Pedahohika sotsializatsii: Yevropeiski abrysy. Kyiv: ViRA INSAIT [in Ukrainian].

Leont'ev, A. N. (2001). Lekcii po obshhej psihologii. Moskva: Smysl [in Russian].

Metodika ocenki urovnja razvitija moral'nogo soznanija (Dilemmy L. Kolberga). (2002). Diagnostika jemocional'no-nravstvennogo razvitija. I. B. Dermanova (Ed.). SPb [in Russian].

Miloradova, N. G. (2005). Psihologija i pedagogika. Moskva: Gardariki [in Russian].

Mudrik, A. V. (1981). O vospitanii shkol'nikov: kn. dlja kl. ruk. Moskva [in Russian].

Prykhodko, V. M. (2004). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv do preventyvnoho vykhovannia ditei iz neblahopoluchnykh simei. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Psihologicheskij slovar'. (2007). A. V. Petrovskij, M. G. Jaroshevskij (Eds.). Moskva: Politizdat [in Russian].

Psihologija razvitija. Slovar'. A. L. Venger (Ed.) (2005). Moskva: PER SJe [in Russian].

Rubinshtejn, S. L. (1933). Jemocii. Psihologija jemocij. Teksty – Psychology of emotions. Texts. V. K. Viljunasa, Ju. B. Gippenrejter (Eds.). Moskva: MGU, 160–170 [in Russian].

Rubinshtejn, S. L. (2003). Osnovy obshhej psihologii. SPb: Piter [in Russian].

Sandabkina, T. B. (2013). Nekotorye aspekty vospitanija nravstvennoj sfery mladshego shkol'nika. Sovremennye problemy nauki i obrazovanija – Modern problems of science and education, Issue 5, 118–122 [in Russian].

Semechkin, N. I. (2003). Social'naja psihologija. Rostov na Donu [in Russian].

Smancer, A. P., Rangelova, E. M. (2008). Preventivnaja pedagogika: metodologija, teorija, metodika. Minsk: BGU [in Russian].

Uznadze, D. N. (1966). Psihologicheskie issledovanija. Moskva: Prosveshhenie [in Russian].

Ushinskij, K. D. (1974). Chelovek kak predmet vospitanija. Opyt pedagogicheskoj antropologii. Moskva: Pedagogika, 354–385 [in Russian].

Jel'konin, D. B. (2012). Psihologija igry. Moskva: VLADOS [in Russian].

Crain, W. (2014). Theories of Development: Concepts and Application. New Jersey: Prentice Hall.

Tomlinson, P., Quinton, M. (2016). Values Across the Curriculum. London: Cassell.

##submission.downloads##

Як цитувати

Іщенко, Л., & Мельникова, О. (2020). РОЛЬ ПРЕВЕНТИВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ФОРМУВАННІ МОРАЛЬНИХ УСТАНОВОК СУЧАСНИХ ДОШКІЛЬНИКІВ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 72–81. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204121

Номер

Розділ

Статті