НАУКОВІ ПІДХОДИ ЩОДО РОЗУМІННЯ ҐЕНДЕРНОГО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • Анастасія Криворотько Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України., Україна https://orcid.org/0000-0003-0218-2752

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204146

Ключові слова:

ґендер, ґендерне виховання, наукові підходи, методологічні основи, виховання, особистість, школярі, теорії.

Анотація

Розглянуто основні теоретико-методологічні підходи до розуміння сутності ґендеру. Обґрунтовано наукові підходи до дослідження проблеми ґендерного виховання, а саме: ґендерний підхід, біхевіоральний, психоаналітичний, конструктивістський, когнітивний, діяльнісний, конкретно-історичний, цивілізаційний, соціокультурний, синергетичний, компетентнісний, міждисциплінарний, особистісно-соціальний, статево-рольовий та підхід соціодинаміки. З’ясовано погляди на ґендерне виховання у кожному із означених наукових підходів. Виокремлено підходи, які є найбільш суттєвими щодо ґендерного виховання учнів середнього шкільного віку із порушеннями інтелектуального розвитку.

Біографія автора

Анастасія Криворотько, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України.

Асистент кафедри педагогіки та спеціальної освіти, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, аспірантка.

Посилання

Batryn, V. V. (2014). Gendernyi pidkhid u fakhovii pidhotovtsi maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv. Elektronne naukove fakhove vydannia «Teoriia ta metodyka upravlinnia osvitoiu». Kyiv [in Ukrainian].

Bern, Sh. (2001). Gendernaja psihologija. Sankt-Peterburg: Prajm-EVROZNAK [in Russian].

Bondarchuk, O. I., Nezhynska, O. O. (2014). Psykholohichni umovy formuvannia gendernoi kompetentnosti kerivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Kyiv: TOV «NVP «Interservis» [in Ukrainian].

Borovtsova, M. S. Gender as a unique representation of sex. Bulletin of the Odessa national University. Psychology. 2012. Vol. 17, issue 5. Р. 6‒12. URL: http://elibrary.kdpu.edu.ua/xmlui/handle/0564/189 (13.01.2020) [in Ukrainian].

Genderni standarty suchasnoi osvity: zbirka rekomendatsii (2011). Kyiv, Part 2 [in Ukrainian].

Kravets, V. P. (2003). Henderna pedahohika: navchalnyi posibnyk. Ternopil: Dzhura [in Ukrainian].

Lionchuk, R. A. Osvita ta vykhovannia: hendernyi pidkhid. Х mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Humanizm ta osvita». Vinnytsia. 2010. URL: http://conf.vntu.edu.ua/humed/2010/txt/ Lionchuk.php (13.01.2020) [in Ukrainian].

Myers, D. Social'naja psihologija. (2002). Z. Zamchuk (Ed.). Sankt-Peterburg: Prajm-Evroznak. URL: https://diasmumpuni.files.wordpress.com/2018/02/david_g-_myers_social_psychology_10th_editionbookfi.pdf (13.01.2020) [in Russian].

Frumin, I. D. (1998). Vyzov kriticheskoj pedagogiki. Voprosy filosofii, 12, 52–67 [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Криворотько, А. (2020). НАУКОВІ ПІДХОДИ ЩОДО РОЗУМІННЯ ҐЕНДЕРНОГО ВИХОВАННЯ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 82–88. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204146

Номер

Розділ

Статті