ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВИХОВАТЕЛЯ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Малишевська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-0889-2552
  • Ганна Чирва Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-3791-6111

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204149

Ключові слова:

Інклюзивна освіта, інклюзивна дошкільна освіта, педагогічна діяльність вихователя, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна група, педагогічні технології інклюзивної дошкільної освіти, стратегії викладання, інклюзивне навчання.

Анотація

Стаття присвячена педагогічній діяльності вихователя в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Зазначено, що інклюзивні тенденції резонують з демократичними процесами у суспільстві і створюють реальні умови доступності освіти для усіх. Визначено, що саме інклюзивна дошкільна освіта відіграє надзвичайно важливе значення для надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами. Наголошено, що вихователь повинен професійно правильно спланувати стратегії викладання, опанувати педагогічні технології інклюзивної дошкільної освіти.
Обґрунтовано ефективні інноваційні та традиційні педагогічні технології в умовах інклюзивної дошкільної освіти.

Біографії авторів

Ірина Малишевська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор кафедри спеціальної освіти.

Ганна Чирва, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної освіти.

Посилання

Vilchkovskyi, E. S., Denysenko, N. F. (2008). Orhanizatsiia rukhovoho rezhymu u doshkilnykh navchalnykh zakladakh. Ternopil: Mandrivets [in Ukrainian].

Danilavichiutie, E. A., Lytovchenko, S. V. (2010). Stratehii vykladannia v inkliuzyvnomu navchalnomu zakladi. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

Denysenko, N. F., Aksonova, O. P. (2009). Cherez rukh – do zdorovia ditei. Ternopil: Mandrivets [in Ukrainian].

Dytyna. Osvitnia prohrama dlia ditei vid dvokh do semy rokiv. (2016). H. V. Bielienka, M. A. Mashovets (Eds.). Kyiv: Kyiv. un-t im. B. Hrinchenka [in Ukrainian].

Kolupaieva, A. A., Taranchenko, O. M. (2010). Dity z osoblyvymy potrebamy v zahalnoosvitnomu prostori: pochatkova lanka. Putivnyk dlia pedahohiv. Kyiv: ATOPOL [in Ukrainian].

Konstantyniv, O. V., Sukhova, M. M., Ivanova, T. F. (2006). Osnovy kosmichnoho vykhovannia doshkilnykiv za pedahohichnoiu systemoiu M. Montessori. Kamianets-Podilskyi: Medobory [in Ukrainian].

Kuzava, I. B. (2013). Inkliuzyvna osvita doshkilnykiv, yaki potrebuiut korektsii psykhofizychnoho rozvytku: teoriia i metodyka. Lutsk: PP Ivaniuk V. P. [in Ukrainian].

Leniv, Z. (2014). Pidhotovka kadriv dlia stvorennia optymalnykh umov ditiam z porushenniamy psykhofizychnoho rozvytku v inkliuzyvnomu seredovyshchi. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia, 3, 13–19 [in Ukrainian].

Malyshevska, I. A. (2016). Pedahohichni tekhnolohii inkliuzyvnoi osvity. Uman: Vizavi [in Ukrainian].

Marchenko, I. S. (2010). Spetsialna metodyka pochatkovoho navchannia ukrainskoi movy (lohopedychna robota z korektsii porushen movlennia u doshkilnykiv). Kyiv: Slovo [in Ukrainian].

Osnovy inkliuzyvnoi osvity (2012). A. A. Kolupaieva (Ed.). Kyiv: A. S. K. [in Ukrainian].

Sydorenko, O. H., Yakovenko, O. P. (2015). Uroky palchykovoi himnastyky. Defektoloh, 4(100), 1–24 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Малишевська, І., & Чирва, Г. (2020). ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВИХОВАТЕЛЯ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 97–102. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204149

Номер

Розділ

Статті