ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВИХОВАТЕЛЯ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204149Ключові слова:
Інклюзивна освіта, інклюзивна дошкільна освіта, педагогічна діяльність вихователя, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна група, педагогічні технології інклюзивної дошкільної освіти, стратегії викладання, інклюзивне навчання.Анотація
Стаття присвячена педагогічній діяльності вихователя в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Зазначено, що інклюзивні тенденції резонують з демократичними процесами у суспільстві і створюють реальні умови доступності освіти для усіх. Визначено, що саме інклюзивна дошкільна освіта відіграє надзвичайно важливе значення для надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами. Наголошено, що вихователь повинен професійно правильно спланувати стратегії викладання, опанувати педагогічні технології інклюзивної дошкільної освіти.
Обґрунтовано ефективні інноваційні та традиційні педагогічні технології в умовах інклюзивної дошкільної освіти.
Посилання
Vilchkovskyi, E. S., Denysenko, N. F. (2008). Orhanizatsiia rukhovoho rezhymu u doshkilnykh navchalnykh zakladakh. Ternopil: Mandrivets [in Ukrainian].
Danilavichiutie, E. A., Lytovchenko, S. V. (2010). Stratehii vykladannia v inkliuzyvnomu navchalnomu zakladi. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].
Denysenko, N. F., Aksonova, O. P. (2009). Cherez rukh – do zdorovia ditei. Ternopil: Mandrivets [in Ukrainian].
Dytyna. Osvitnia prohrama dlia ditei vid dvokh do semy rokiv. (2016). H. V. Bielienka, M. A. Mashovets (Eds.). Kyiv: Kyiv. un-t im. B. Hrinchenka [in Ukrainian].
Kolupaieva, A. A., Taranchenko, O. M. (2010). Dity z osoblyvymy potrebamy v zahalnoosvitnomu prostori: pochatkova lanka. Putivnyk dlia pedahohiv. Kyiv: ATOPOL [in Ukrainian].
Konstantyniv, O. V., Sukhova, M. M., Ivanova, T. F. (2006). Osnovy kosmichnoho vykhovannia doshkilnykiv za pedahohichnoiu systemoiu M. Montessori. Kamianets-Podilskyi: Medobory [in Ukrainian].
Kuzava, I. B. (2013). Inkliuzyvna osvita doshkilnykiv, yaki potrebuiut korektsii psykhofizychnoho rozvytku: teoriia i metodyka. Lutsk: PP Ivaniuk V. P. [in Ukrainian].
Leniv, Z. (2014). Pidhotovka kadriv dlia stvorennia optymalnykh umov ditiam z porushenniamy psykhofizychnoho rozvytku v inkliuzyvnomu seredovyshchi. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia, 3, 13–19 [in Ukrainian].
Malyshevska, I. A. (2016). Pedahohichni tekhnolohii inkliuzyvnoi osvity. Uman: Vizavi [in Ukrainian].
Marchenko, I. S. (2010). Spetsialna metodyka pochatkovoho navchannia ukrainskoi movy (lohopedychna robota z korektsii porushen movlennia u doshkilnykiv). Kyiv: Slovo [in Ukrainian].
Osnovy inkliuzyvnoi osvity (2012). A. A. Kolupaieva (Ed.). Kyiv: A. S. K. [in Ukrainian].
Sydorenko, O. H., Yakovenko, O. P. (2015). Uroky palchykovoi himnastyky. Defektoloh, 4(100), 1–24 [in Ukrainian].