ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗАСОБАМИ ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Оксана Марущак Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського., Україна https://orcid.org/0000-0003-0754-6367
  • Тетяна Зузяк Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського., Україна https://orcid.org/0000-0002-5437-0272
  • Наталя Казьмірчук Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського., Україна https://orcid.org/0000-0003-4052-5883

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204151

Ключові слова:

Декоративно-ужиткове мистецтво, художньо-естетична компетентність, компоненти компетентності, студенти педагогічних університетів, технологія формування художньо-естетичної компетентності, змістово-технологічне забезпечення, рівні сформованості компетентності, педагогічний експеримент.

Анотація

Мета дослідження полягає в експериментальній перевірці ефективності технології формування у майбутніх педагогів художньо-естетичної компетентності засобами декоративно-ужиткового мистецтва (ДУМ). Для її досягнення застосовувалися теоретичні методи: аналіз психолого-педагогічної, методичної, спеціальної літератури, навчальної документації, аналіз, синтез, абстрагування, систематизація теоретичних даних, порівняльний аналіз дисертаційних робіт; емпіричні: спостереження, анкетування, тестування, метод незалежних експертних оцінок, аналіз результатів практичної діяльності студентів; педагогічний експеримент; методи математичної статистики, які дали змогу визначити ефективність запропонованої технології.

Біографії авторів

Оксана Марущак, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри технологічної освіти, економіки і безпеки життєдіяльності.

Тетяна Зузяк, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

Доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри технологічної освіти, економіки і безпеки життєдіяльності.

Наталя Казьмірчук, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти.

Посилання

Volovyk, P. (1976). Zastosuvannia dyspersiinoho analizu v pedahohichnykh doslidzhenniakh [Using Analysis of Variance in Pedagogical Research]. Radianska shkola – Soviet School, 6, 29‒37 [in Ukrainian].

Marushchak, O., Kashuba, A., Mahdych, Ya. (2018). Metodychni aspekty etnokulturnoho vykhovannia uchniv starshoi shkoly zasobamy DUM [Methodological Aspects of Ethnical and Cultural Education of the High School Pupils with the Use of Decorative and Applied Arts]. Aktualni problemy pidhotovky vchytelia trudovoho navchannia ta tekhnolohii serednoi shkoly: teoriia, dosvid, problemy – Topical Issues of a Handicraft Teacher’s Training and Educational Techniques of the Middle School, 1, 228‒232 [in Ukrainian].

Marushchak, O., Romanenko, T, Shevchenko, M. (2018). Dekoratyvno-uzhytkove mystetstvo yak element pidhotovky maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia ta tekhnolohii do estetychnoho vykhovannia uchnivskoi molodi [Arts and crafts as an element of preparation of future teachers of labor training and technology for aesthetic education of student youth]. Aktualni problemy pidhotovky vchytelia trudovoho navchannia ta tekhnolohii serednoi shkoly: teoriia, dosvid, problemy – Topical Issues of a Handicraft Teacher’s Training and Educational Techniques of the Middle School, 1, 204‒207 [in Ukrainian].

Zuziak, T., Marushchak, O. (2019). Formation of artistic-aesthetic competence means of decorative and consumer art: content and structure of phenomenon. Development of modern science: the experience of European countries and prospects for Ukraine. Riga, Latvia: Baltija Publishing. (DOI: https://doi. org/10.30525/978-9934-571-78-7_18).

##submission.downloads##

Як цитувати

Марущак, О., Зузяк, Т., & Казьмірчук, Н. (2020). ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗАСОБАМИ ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВОГО МИСТЕЦТВА. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 103–111. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204151

Номер

Розділ

Статті