РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ АКТИВІЗАЦІЇ ЇЇ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204153Ключові слова:
Аспекти розвитку особистості, вчитель початкових класів, дуальність категорій, мобільна особистість, особистісні якості, початкова освіта, професійна мобільність, розвиток особистості вчителя, система післядипломної освіти.Анотація
У статті представлено й теоретично обґрунтовано сутнісні характеристики професійної мобільності вчителя початкових класів у системі післядипломної освіти як аспектів розвитку особистості педагога, проаналізовано різні підходи до визначення ключових ознак дефініції «мобільність» у дослідженнях вітчизняних і зарубіжних науковців.
На основі проведеного аналізу автором запропоновано застосування шляхів розвитку професійної мобільності вчителів у сучасному освітньому процесі в єдності з самоосвітою особистості, її інтеріоризацією соціокультурних і професійних знань, сформованих умінь і навичок, творче застосування яких сприяє адаптації суб’єктів до змін у суспільстві та їх внутрішньому перетворенню.
Посилання
Amirova, L. A. (2012). Razvitie lichnostnoj mobilnosti v prostranstve nepreryvnogo professionalnogo obrazovanija. Obrazovanie cherez vsju zhizn: nepreryvnoe obrazovanie v interesah ustojchivogo razvitija, 2, 55‒57 [in Russian].
Ananev, B. G. (1980). Izbrannye psihologicheskie trudy. (Vols. 1‒2; Vol. 1). M.: Pedagogika [in Russian].
Arakelova, T. A. (2006). Vzaimnoe obuchenie kak uslovie razvitija kognitivnoj mobilnosti u budushhih uchitelej. Extended abstract of candidate’s thesis. Ekaterinburg [in Russian].
Vodzinskaja, V. V. (1974). Aktivnost lichnosti v sfere dosuga. Aktivnost lichnosti v socialisticheskom obshhestve. M.: Varshava: Institut sociologicheskih issledovanij, 344‒380 [in Russian].
Gorjunova, L. V. (2006). Professionalnaja mobilnost specialista kak problema razvivajushhegosja obrazovanija. Rostov n/D: RGPU, 12 [in Russian].
Kalinovskij, Ju. I. (2001). Razvitie socialno-professionalnoj mobilnosti androgoga v kontekste sociokulturnoj obrazovatelnoj politiki regiona. Doctor’s thesis. SPb, 161‒162 [in Russian].
Leontev, A. N. (1983). Izbrannye pedagogicheskie proizvedenija. M.: Pedagogika, 33 [in Russian].
Rubinshtejn, S. L. (2000). Osnovy obshhej psihologi. SPb: Piter [in Russian].
Sorokin, P. A. (1992). Chelovek. Civilizacija. Obshhestvo. Moskva: Izdatelstvo politicheskoj literatury, 377‒392 [in Russian].
Sushentseva, L. L. (2011). Formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh: teoriia i praktyka. Instytut profesiino-tekhnichnoi osvity NAPN Ukrainy. Kryvyi Rih: Vydavnychyi dim [in Ukrainian].