РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ АКТИВІЗАЦІЇ ЇЇ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олена Муращенко КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради., Україна https://orcid.org/0000-0002-5887-1752

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204153

Ключові слова:

Аспекти розвитку особистості, вчитель початкових класів, дуальність категорій, мобільна особистість, особистісні якості, початкова освіта, професійна мобільність, розвиток особистості вчителя, система післядипломної освіти.

Анотація

У статті представлено й теоретично обґрунтовано сутнісні характеристики професійної мобільності вчителя початкових класів у системі післядипломної освіти як аспектів розвитку особистості педагога, проаналізовано різні підходи до визначення ключових ознак дефініції «мобільність» у дослідженнях вітчизняних і зарубіжних науковців.
На основі проведеного аналізу автором запропоновано застосування шляхів розвитку професійної мобільності вчителів у сучасному освітньому процесі в єдності з самоосвітою особистості, її інтеріоризацією соціокультурних і професійних знань, сформованих умінь і навичок, творче застосування яких сприяє адаптації суб’єктів до змін у суспільстві та їх внутрішньому перетворенню.

Біографія автора

Олена Муращенко, КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради.

Здобувач кафедри початкової освіти.

Посилання

Amirova, L. A. (2012). Razvitie lichnostnoj mobilnosti v prostranstve nepreryvnogo professionalnogo obrazovanija. Obrazovanie cherez vsju zhizn: nepreryvnoe obrazovanie v interesah ustojchivogo razvitija, 2, 55‒57 [in Russian].

Ananev, B. G. (1980). Izbrannye psihologicheskie trudy. (Vols. 1‒2; Vol. 1). M.: Pedagogika [in Russian].

Arakelova, T. A. (2006). Vzaimnoe obuchenie kak uslovie razvitija kognitivnoj mobilnosti u budushhih uchitelej. Extended abstract of candidate’s thesis. Ekaterinburg [in Russian].

Vodzinskaja, V. V. (1974). Aktivnost lichnosti v sfere dosuga. Aktivnost lichnosti v socialisticheskom obshhestve. M.: Varshava: Institut sociologicheskih issledovanij, 344‒380 [in Russian].

Gorjunova, L. V. (2006). Professionalnaja mobilnost specialista kak problema razvivajushhegosja obrazovanija. Rostov n/D: RGPU, 12 [in Russian].

Kalinovskij, Ju. I. (2001). Razvitie socialno-professionalnoj mobilnosti androgoga v kontekste sociokulturnoj obrazovatelnoj politiki regiona. Doctor’s thesis. SPb, 161‒162 [in Russian].

Leontev, A. N. (1983). Izbrannye pedagogicheskie proizvedenija. M.: Pedagogika, 33 [in Russian].

Rubinshtejn, S. L. (2000). Osnovy obshhej psihologi. SPb: Piter [in Russian].

Sorokin, P. A. (1992). Chelovek. Civilizacija. Obshhestvo. Moskva: Izdatelstvo politicheskoj literatury, 377‒392 [in Russian].

Sushentseva, L. L. (2011). Formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh: teoriia i praktyka. Instytut profesiino-tekhnichnoi osvity NAPN Ukrainy. Kryvyi Rih: Vydavnychyi dim [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Муращенко, О. (2020). РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ АКТИВІЗАЦІЇ ЇЇ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 112–118. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204153

Номер

Розділ

Статті