ПОТЕНЦІАЛ ЗАКРИТИХ І ВІДКРИТИХ ЗАПИТАНЬ У НАВЧАННІ ІСТОРІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204156

Ключові слова:

Навчання історії, запитування, відкриті, закриті запитання, урок, система, розвиток мислення учнів, навчальний процес.

Анотація

У статті висвітлено основні підходи до розбудови вчителем ефективної методики постановки запитань на уроці і навчання учнів уміння ставити запитання як основи розвитку мислення школярів. Охарактеризовано роль і місце запитань у навчальному процесі. Висвітлено переваги та обмеження постановки закритих та відкритих запитань на уроках історії. Обґрунтовано принципи побудови системи запитань з встановленням функцій і місця запитань різних типів на уроці у залежності від компоненту навчального процесу, на якому вони використовуються та дидактичних завдань, що розв’язує вчитель. Розкрито вимоги до формулювання закритих та відкритих запитань, основи їх розробки зокрема під час опрацювання історичних джерел.

Біографії авторів

Oлена Пометун, Інститут педагогіки НАПНУ.

Доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник.

Нестор Гупан, Інститут педагогіки НАПНУ.

Доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник.

Посилання

Galic'ka-Dіduh, T. V. (2011). Metodika vikladannja іstorії: posіbnik іz samostіjnoї roboti (dlja studentіv dennoї formi navchannja). Іvano-Frankіvs'k [in Ukrainian].

Gredіnarova, O. M. (2015). Metodika formuvannja v uchnіv doslіdnic'kogo stiljumislennja cherez umіnnja staviti zapitannja. URL: http://www.appsychology.org.ua/data/jrn/v10/i28/10.pdf [in Ukrainian].

Dubins'kij, V. (2005). Metodika vikladannja іstorії v shkolі. Kam’janec'-Podіl's'kij: KPDU [in Ukrainian].

Malafіik, І. V. (2005). Dydaktyka. K.: Kondor [in Ukrainian].

Pometun, O. І., Gupan, N. M. (2019). Taksonomіja B. Bluma і rozvitok kritichnogo mislennja shkoljarіv na urokah іstorії. Ukraїns'kij pedagogіchnij zhurnal, Issue 3, 50‒58 [in Ukrainian].

Reznichenko, O. V. (2017). Metodi aktivіzacії pіznaval'noї ta kreativnoї dіjal'nostі uchnіv na urokah іstorії. URL: https://naurok.com.ua/metodichniy-posibnik-z-istori-metodi-aktivizaci-piznavalno-ta-kreativno-diyalnosti-uchniv-na-urokah-istori-4053.html [in Ukrainian].

Strehaljuk, M. І. (2019). Sandersіvs'ka sistema zapitan' Bluma. URL: https://vseosvita.ua/library/metodicni-materiali-sandersivska-sistema-zapitan-bluma-141978.html [in Ukrainian].

Asking Questions to Improve Learning (2017). URL: https://teachingcenter.wustl.edu/resources/teaching-methods/participation/asking-questions-to-improve-learning/

Bruster, D. (2019). My QFT jorney. Putting Students`minds into motion with their questions. URL: https://learn.teachingchannel.com/tch/blog/my-qft-journey-putting-students-minds-motion-their-questions

Johnson, B. (2009). The Right Way to Ask Questions in the Classroom. URL: https://www.edutopia. org/blog/asking-better-questions-deeper-learning-ben-johnson

Himmele, P. (2019). 3 Ways to Ask Questions That Engage the Whole Class. URL: https://www.edutopia. org/article/3-ways-ask-questions-engage-whole-class

How to Ask Questions in Class (2019). URL: https://www.wikihow.com/Ask-Questions-in-Class

Lattimer, H. (2008). Challenging History: Essential Questions in the Social Studies Classroom. URL: https://www.wcde.org/cms/lib/TN02209007/Centricity/Domain/18/Essential_Questions_in_the_High_School_Setting.pdf

Martinello, R. (2018). Teaching Questioning Skills. URL: https://historicalthinking.ca/blog/597

Questions and Questioning (2011). URL: https://www.history.org.uk/primary/categories/793/module/ 3657/primary-teaching-methods/3658/questions-and-questioning 16. Questioning strategies (2018). URL: https://citl.illinois.edu/citl-101/teaching-learning/resources/teaching-strategies/questioning-strategies

##submission.downloads##

Як цитувати

Пометун O., & Гупан, Н. (2020). ПОТЕНЦІАЛ ЗАКРИТИХ І ВІДКРИТИХ ЗАПИТАНЬ У НАВЧАННІ ІСТОРІЇ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 127–139. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204156

Номер

Розділ

Статті