ЦІННІСНІ ІМПЕРАТИВИ ЗМІСТУ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204157Ключові слова:
Імператив, категоричний імператив, ціннісні імперативи, цінності, система цінностей, національне виховання, зміст виховання, зміст національного виховання, сучасне українське виховання.Анотація
У статті обґрунтовується необхідність використання поняття «імператив» для характеристики основних вимог до формування і функціонування змісту сучасного українського національного виховання. Розкрито сутність поняття «імператив» як принципу, що носить характер беззаперечної повинності та базується на глибоких морально-етичних переконаннях. Представлено визначення поняття «зміст національного виховання». Визначено ключові імперативи змісту українського національного виховання (мовні, суспільно-громадянського змісту, самоцінності людини, переорієнтації соціуму з переважно матеріальних на духовні цінності нації та людської цивілізації та ін.).Посилання
Zhjulia, D. (2000). Filosofskij slovar'. M.: Mezhdunar. otnoshenija [in Russian].
Inglhart, R. (1997). Postmodern: menjajushhiesja cennosti i izmenjajushhiesja obshhestva. Politicheskie issledovanija, 4, 6–23 [in Russian].
Ilina, M. V., Shpylova, Yu. B. (2017). Teoretychni osnovy formuvannia imperatyviv ekonomichnoho rozvytku suspilstva. Ekonomika i suspilstvo, Vyp. 9, 22–26 [in Ukrainian].
Imperatyvy formuvannia hromadianskoho suspilstva v umovakh modernizatsii derzhavnoho upravlinnia v Ukraini: holovni vymiry ta vyklyky (2018). L. V. Honiukova, Ye. I. Taran, O. M. Petroie ta in. (Ed.). Kyiv: NADU [in Ukrainian].
Kant, I. (1965). Osnovy metafiziki nravstvennosti. Sochinenija (Vols. 1‒6); Vol. 4. Рart. 1. M.: Mysl', 219–310 [in Russian].
Kremen, V. H. (2002). Filosofiia osvity ХХІ stolittia. Osvita Ukrainy, 28 hrudnia, 2 [in Ukrainian].
Liutko, O. (2014). Tolerantnist yak imperatyv suchasnoho vykhovnoho protsesu. Nova pedahohichna dumka, 1, 184–187. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_59 [in Ukrainian].
Mirskaja, E. R. (1988). Merton i ego koncepcija sociologii nauki. Sovremennaja zapadnaja sociologija nauki: kritcheskij analiz. M., 42–60 [in Russian].
Orteha-i-Hasset, Kh. (1994). Tema nashoi doby. Vybrani tvory. per. z ispan. V. Burhhradta, V. Sakhna, O. Tovstenko. K.: Osnovy [in Ukrainian].
Rudakevych, O. (2010). Imperatyvy politychnoi kultury. Politychnyi menedzhment, 5, 128–135 [in Ukrainian].
Saukh, P. Zhyttiedaina syla imperatyviv filosofskoho alhorytmu vykhovnoi systemy V. O. Sukhomlynskoho. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/693640.pdf [in Ukrainian].
Slovnyk inshomovnykh sliv: 23000 sliv ta terminolohichnykh slovospoluchen. (2000). L. O. Pustovit ta in. (Ed.). Kyiv: Dovira [in Ukrainian].
Stelmakhovych, M. H. (1994). Edukatsiia ukrainoznavcha. Ridna shkola, 12, 4–16 [in Ukrainian].
Stelmakhovych, M. H. (1993). Pro natsionalne vykhovannia. Pochatkova shkola, 8, 3 [in Ukrainian].
Chorna, K. I. (2008). Zmist vykhovannia. Entsyklopediia osvity. V H. Kremen (Ed.). K.: Yurinkom Inter, 319–321 [in Ukrainian].