ЦІННІСНІ ІМПЕРАТИВИ ЗМІСТУ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • Мирослава Ткачук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-6456-6730

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204157

Ключові слова:

Імператив, категоричний імператив, ціннісні імперативи, цінності, система цінностей, національне виховання, зміст виховання, зміст національного виховання, сучасне українське виховання.

Анотація

У статті обґрунтовується необхідність використання поняття «імператив» для характеристики основних вимог до формування і функціонування змісту сучасного українського національного виховання. Розкрито сутність поняття «імператив» як принципу, що носить характер беззаперечної повинності та базується на глибоких морально-етичних переконаннях. Представлено визначення поняття «зміст національного виховання». Визначено ключові імперативи змісту українського національного виховання (мовні, суспільно-громадянського змісту, самоцінності людини, переорієнтації соціуму з переважно матеріальних на духовні цінності нації та людської цивілізації та ін.).

Біографія автора

Мирослава Ткачук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту.

Посилання

Zhjulia, D. (2000). Filosofskij slovar'. M.: Mezhdunar. otnoshenija [in Russian].

Inglhart, R. (1997). Postmodern: menjajushhiesja cennosti i izmenjajushhiesja obshhestva. Politicheskie issledovanija, 4, 6–23 [in Russian].

Ilina, M. V., Shpylova, Yu. B. (2017). Teoretychni osnovy formuvannia imperatyviv ekonomichnoho rozvytku suspilstva. Ekonomika i suspilstvo, Vyp. 9, 22–26 [in Ukrainian].

Imperatyvy formuvannia hromadianskoho suspilstva v umovakh modernizatsii derzhavnoho upravlinnia v Ukraini: holovni vymiry ta vyklyky (2018). L. V. Honiukova, Ye. I. Taran, O. M. Petroie ta in. (Ed.). Kyiv: NADU [in Ukrainian].

Kant, I. (1965). Osnovy metafiziki nravstvennosti. Sochinenija (Vols. 1‒6); Vol. 4. Рart. 1. M.: Mysl', 219–310 [in Russian].

Kremen, V. H. (2002). Filosofiia osvity ХХІ stolittia. Osvita Ukrainy, 28 hrudnia, 2 [in Ukrainian].

Liutko, O. (2014). Tolerantnist yak imperatyv suchasnoho vykhovnoho protsesu. Nova pedahohichna dumka, 1, 184–187. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_59 [in Ukrainian].

Mirskaja, E. R. (1988). Merton i ego koncepcija sociologii nauki. Sovremennaja zapadnaja sociologija nauki: kritcheskij analiz. M., 42–60 [in Russian].

Orteha-i-Hasset, Kh. (1994). Tema nashoi doby. Vybrani tvory. per. z ispan. V. Burhhradta, V. Sakhna, O. Tovstenko. K.: Osnovy [in Ukrainian].

Rudakevych, O. (2010). Imperatyvy politychnoi kultury. Politychnyi menedzhment, 5, 128–135 [in Ukrainian].

Saukh, P. Zhyttiedaina syla imperatyviv filosofskoho alhorytmu vykhovnoi systemy V. O. Sukhomlynskoho. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/693640.pdf [in Ukrainian].

Slovnyk inshomovnykh sliv: 23000 sliv ta terminolohichnykh slovospoluchen. (2000). L. O. Pustovit ta in. (Ed.). Kyiv: Dovira [in Ukrainian].

Stelmakhovych, M. H. (1994). Edukatsiia ukrainoznavcha. Ridna shkola, 12, 4–16 [in Ukrainian].

Stelmakhovych, M. H. (1993). Pro natsionalne vykhovannia. Pochatkova shkola, 8, 3 [in Ukrainian].

Chorna, K. I. (2008). Zmist vykhovannia. Entsyklopediia osvity. V H. Kremen (Ed.). K.: Yurinkom Inter, 319–321 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Ткачук, М. (2020). ЦІННІСНІ ІМПЕРАТИВИ ЗМІСТУ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 140–145. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204157

Номер

Розділ

Статті