ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ

Автор(и)

  • Тетяна Григоренко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-4616-6853
  • Микола Захаревич Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-3013-8644

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222898

Ключові слова:

ключові компетентності, компетенція, компетентність, інформаційно-комунікативна компетентність, інформація, комунікація, комунікативна компетенція, інформаційна компетенція, освітнє середовище.

Анотація

У статті розкрито особливості формування інформаційно-комунікативної компетентності студентів-філологів на засадах основних положень європейської освітньої політики. Розглянуто педагогічний процес як функціонуючу систему, в якій виокремлено інформаційно-комунікативну компетентність, що об’єднує в собі всі ключові компетентності. Визначено характеристики спроєктованого освітнього середовища, що є основою формування інформаційно-комунікативної компетентності особистості з позицій ціннісно-діяльнісного підходу.

Біографії авторів

Тетяна Григоренко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання.

Микола Захаревич, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти та технологій за профілями.

Посилання

Key Competences for Lifelong Learning: a European Reference Framework (2004). European Commission. Brussels: European Commission.

The Definition and Selection of Key Competencies: executive Summary (2005). Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD). Paris: OECD.

Bibik, N. M. (2004). Kompetentnist i kompetentsii v rezultatakh pochatkovoi osvity. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: (biblioteka z osvitnoi polityky): rozrobleno za pidtrymky Prohramy rozvytku Orhanizatsii Obʼiednanykh Natsii u ramkakh proektu “Osvitnia polityka ta osvita "rivnyi-rivnomu"”. O. V. Ovcharuk (Ed.). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Leont'ev, A. A. (1997). Psihologija obshhenija. M.: Smysl [in Russian].

Ovcharuk, O. V. (2004). Rozvytok kompetentnisnoho pidkhodu: stratehichni oriientyry mizhnarodnoi spilnoty. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: (biblioteka z osvitnoi polityky): rozrobleno za pidtrymky Prohramy rozvytku Orhanizatsii Obʼiednanykh Natsii u ramkakh proektu “Osvitnia polityka ta osvita "rivnyi-rivnomu"”. O. V. Ovcharuk (Ed.). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Slovnyk inshomovnykh sliv. (2000). S. M. Morozov, L. M. Shkaraputa (Eds.). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

Slovnyk ukrainskoi movy. (1973). (Vols. 1‒11); Vol. 4: I–M. I. K. Bilodid (Ed.) et al; A. A. Buriachok, H. M. Hnatiuk, P. P. Dotsenko (Eds vol.). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

Hutorskoj, A. V. (2003). Kljuchevye kompetencii kak komponent lichnostno-orientirovannoj paradigmy obrazovanija. Narodnoe obrazovanie, 2, 58–64 [in Russian].

Jamburg, E. A. (1997). Shkola dlja vseh. Adaptivnaja model': (teoreticheskie osnovy i prakticheskaja realizacija). M.: Novaja shkola [in Russian].

Kontseptsiia pedahohichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv u systemi stupenevoi pidhotovky spetsialistiv pochatkovoi lanky osvity. URL: https://kgpa.km.ua/node/233 [in Ukrainian].

Novyi Derzhavnyi standart. Formuvannia kompetentnosti uchniv na urokakh informatyky. URL: https://infourok.ru/doklad-noviy-derzhavniy-standart-formuvannya-kompetentnosti-uchniv-na-urokah-informatiki-812972.html [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Григоренко, Т., & Захаревич, М. (2020). ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(4), 25–32. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222898

Номер

Розділ

Статті