ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222898Ключові слова:
ключові компетентності, компетенція, компетентність, інформаційно-комунікативна компетентність, інформація, комунікація, комунікативна компетенція, інформаційна компетенція, освітнє середовище.Анотація
У статті розкрито особливості формування інформаційно-комунікативної компетентності студентів-філологів на засадах основних положень європейської освітньої політики. Розглянуто педагогічний процес як функціонуючу систему, в якій виокремлено інформаційно-комунікативну компетентність, що об’єднує в собі всі ключові компетентності. Визначено характеристики спроєктованого освітнього середовища, що є основою формування інформаційно-комунікативної компетентності особистості з позицій ціннісно-діяльнісного підходу.Посилання
Key Competences for Lifelong Learning: a European Reference Framework (2004). European Commission. Brussels: European Commission.
The Definition and Selection of Key Competencies: executive Summary (2005). Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD). Paris: OECD.
Bibik, N. M. (2004). Kompetentnist i kompetentsii v rezultatakh pochatkovoi osvity. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: (biblioteka z osvitnoi polityky): rozrobleno za pidtrymky Prohramy rozvytku Orhanizatsii Obʼiednanykh Natsii u ramkakh proektu “Osvitnia polityka ta osvita "rivnyi-rivnomu"”. O. V. Ovcharuk (Ed.). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].
Leont'ev, A. A. (1997). Psihologija obshhenija. M.: Smysl [in Russian].
Ovcharuk, O. V. (2004). Rozvytok kompetentnisnoho pidkhodu: stratehichni oriientyry mizhnarodnoi spilnoty. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: (biblioteka z osvitnoi polityky): rozrobleno za pidtrymky Prohramy rozvytku Orhanizatsii Obʼiednanykh Natsii u ramkakh proektu “Osvitnia polityka ta osvita "rivnyi-rivnomu"”. O. V. Ovcharuk (Ed.). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].
Slovnyk inshomovnykh sliv. (2000). S. M. Morozov, L. M. Shkaraputa (Eds.). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Slovnyk ukrainskoi movy. (1973). (Vols. 1‒11); Vol. 4: I–M. I. K. Bilodid (Ed.) et al; A. A. Buriachok, H. M. Hnatiuk, P. P. Dotsenko (Eds vol.). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Hutorskoj, A. V. (2003). Kljuchevye kompetencii kak komponent lichnostno-orientirovannoj paradigmy obrazovanija. Narodnoe obrazovanie, 2, 58–64 [in Russian].
Jamburg, E. A. (1997). Shkola dlja vseh. Adaptivnaja model': (teoreticheskie osnovy i prakticheskaja realizacija). M.: Novaja shkola [in Russian].
Kontseptsiia pedahohichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv u systemi stupenevoi pidhotovky spetsialistiv pochatkovoi lanky osvity. URL: https://kgpa.km.ua/node/233 [in Ukrainian].
Novyi Derzhavnyi standart. Formuvannia kompetentnosti uchniv na urokakh informatyky. URL: https://infourok.ru/doklad-noviy-derzhavniy-standart-formuvannya-kompetentnosti-uchniv-na-urokah-informatiki-812972.html [in Ukrainian].