МОНІТОРИНГ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ВИПУСКНИКІВ У КОНТЕКСТІ ДІАГНОСТИКИ ЇХНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ (МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222904

Ключові слова:

вчитель початкових класів, зайнятість випускників, конкурентоспроможність, молодий фахівець, моніторинг, працевлаштування за фахом, професійна адаптація, ринок праці.

Анотація

У статті розглядається можливість визначати сформованість професійної адаптації молодих фахівців, зокрема вчителів початкової школи, у процесі педагогічної практики, через дослідження рівня працевлаштування випускників за фахом. Здійснено аналіз міжнародного досвіду проведення моніторингу працевлаштування випускників закладів вищої освіти в різних країнах. Обґрунтовано доцільність запровадження механізмів моніторингу зайнятості випускників зарубіжних країн у систему вищої освіти України, зокрема моніторингу професійної адаптації молодих фахівців, з метою встановлення її рівня.

Посилання

Hrynevych, L. (2019). V Ukraini z’iavytsia systema monitorynhu pratsevlashtuvannia vypusknykiv proftekhiv ta vyshiv. mon.gov.ua. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/liliya-grinevich-v-ukrayini-zyavitsya-sistema-monitoringu-pracevlashtuvannya-vipusknikiv-proftehiv-ta-vishiv [in Ukrainian].

Hrynkevych, O. (2018). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu vyshchoi osvity Ukrainy (metodolohiia analizu i systemy monitorynhu). Doctor`s thesis. L’viv [in Ukrainian].

Hrynkevych, O., Sadova, U., Levytska, O. (2019). Mizhnarodnyi dosvid monitorynhu pratsevlashtuvannia vypusknykiv ta shliakhy yoho zastosuvannia v Ukraini [International experience in monitoring graduates’ employment and ways of its application in Ukraine]. Demohrafiia ta sotsialna ekonomika ‒ Demography and Social Economy, Issue 1(35),126‒138. Doi: https://doi.org/10.15407/dse2019.01.126 [in Ukrainian].

Zavrazhna, O., Saltykova, A. (2015). Analiz rezultativ monitorynhu profesiinoi diialnosti vypusknykiv spetsialnosti fizyka [The analysis of the results of monitoring professional activity of graduates in Physics]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii ‒ Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, Issue 1, 251‒259. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_1_34 [in Ukrainian].

Popyt ta propozytsiia na rynku pratsi u rozrizi profesii ta vydiv diialnosti. kie.dcz.gov.ua. URL: https://kie.dcz.gov.ua/sites/kie/files/infofiles/dodatok_2_49.xls [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556-VII. zakon.rada.gov.ua. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

About the survey. (n.d.). graduateoutcomes.ac.uk. URL: https://www.graduateoutcomes.ac.uk/about-survey

Destination of Leavers from Higher Education. (2019). en.wikipedia.org. URL: https://en.wikipedia. org/wiki/Destination_of_Leavers_from_Higher_Education#cite_note-HESAcomp-2

Graduate outcomes survey (all questions). (2020). hesa.ac.uk. URL: https://www.hesa.ac.uk/files/ C18071%20Graduate%20Outcomes%20survey%20%28survey%20in%20full%29.pdf

Graduate Outcomes. (2019). en.wikipedia.org. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Graduate_Outcomes

Graduate Q&A. (n.d.). graduateoutcomes.ac.uk. URL: https://www.graduateoutcomes.ac.uk/student-q/

Higher Education Statistics Agency. (2020). en.wikipedia.org. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/ Higher_Education_Statistics_Agency

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Номер

Розділ

Статті