СТИМУЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ПАРНОЇ ТА ГРУПОВОЇ ФОРМ РОБОТИ НА УРОЦІ

Автор(и)

  • Галина Коберник Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-9340-8707
  • Олександр Коберник Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-2842-0168
  • Ганна Волошина Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-5734-8540

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222914

Ключові слова:

навчально-пізнавальна активність, початкова школа, учень, урок, парна робота, групова робота, стимулювання, умови, критерії, рівні.

Анотація

У статті уточнюється зміст навчально-пізнавальної активності, встановлюється її структура, визначаються критерії, за допомогою яких подається характеристика рівнів сформованості в учнів початкової школи. Розглядається сутність понять «стимул», «процес стимулювання навчально-пізнавальної активності» та їх взаємозв’язок з мотивами. Обгрунтовуються основні умови ефективного педагогічного стимулювання навчально-пізнавальної активності учнів молодшого шкільного віку, серед яких визначається організація парної та групової форми роботи на уроці з метою засвоєння навчального матеріалу. Характеризується методика організації парної та групової форм організації навчальної діяльності учнів у початковій школі, пропонуються способи стимулювання їх навчально-пізнавальної активності.
Представлено результати дослідно-експериментальної перевірки ефективності запропонованих умов стимулювання навчально-пізнавальної активності молодших школярів у процесі групової роботи.

Біографії авторів

Галина Коберник, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, професор кафедри теорії початкового навчання.

Олександр Коберник, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту.

Ганна Волошина, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, професор кафедри теорії початкового навчання.

Посилання

Bibik, N. M., Vashulenko, M. S., Martynenko, V. O. (2014). Formuvannia predmetnykh kompetentnostei uchniv pochatkovoi shkoly. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Bondar, V. I., Kokhanko, O. H. (2008). Proektuvannia uroku yak optymalnoi systemy: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv spetsialnosti «Pochatkova Osvita». Kyiv [in Ukrainian].

Danylova, L. (2002). Rozvyvaty piznavalnu aktyvnist uchniv. Ridna shkola, 6, 18–20 [in Ukrainian].

Kanishchenko, A. P. (1985). Razvytye poznavatelnoi aktyvnosty mladshykh shkolnykov v protsesse obuchenyia (na materyale urokov ukraynskoho yazyka). Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Kravchenko, T. (2001). Rozvytok piznavalnoi aktyvnosti i samostiinosti uchniv na urokakh ukrainskoi movy. Pochatkova Shkola, 5, 12–15 [in Ukrainian].

Lozova, V. I. (1990). Piznavalna aktyvnist shkoliariv. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Nikolenko, L. T. (2001). Rozvytok piznavalnoi aktyvnosti i samostiinosti uchniv. Pochatkova Shkola, 8, 28 [in Ukrainian].

Savchenko, O. Ya. (1982). Rozvytok piznavalnoi samostiinosti mololdsh shkoliariv. Kyiv: Radianska Shkola [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Sertse viddaiu ditiam. Vybrani tvory. (Vols. 1‒5); Vol. 2. Kyiv: Radianska Shkola [in Ukrainian].

Yaroshenko, O. H. (1977). Hrupova navchalna diialnist shkoliariv: teoriia i metodyka. Kyiv: Partner [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Коберник, Г., Коберник, О., & Волошина, Г. (2020). СТИМУЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ПАРНОЇ ТА ГРУПОВОЇ ФОРМ РОБОТИ НА УРОЦІ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(4), 59–66. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222914

Номер

Розділ

Статті