СТИМУЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ПАРНОЇ ТА ГРУПОВОЇ ФОРМ РОБОТИ НА УРОЦІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222914Ключові слова:
навчально-пізнавальна активність, початкова школа, учень, урок, парна робота, групова робота, стимулювання, умови, критерії, рівні.Анотація
У статті уточнюється зміст навчально-пізнавальної активності, встановлюється її структура, визначаються критерії, за допомогою яких подається характеристика рівнів сформованості в учнів початкової школи. Розглядається сутність понять «стимул», «процес стимулювання навчально-пізнавальної активності» та їх взаємозв’язок з мотивами. Обгрунтовуються основні умови ефективного педагогічного стимулювання навчально-пізнавальної активності учнів молодшого шкільного віку, серед яких визначається організація парної та групової форми роботи на уроці з метою засвоєння навчального матеріалу. Характеризується методика організації парної та групової форм організації навчальної діяльності учнів у початковій школі, пропонуються способи стимулювання їх навчально-пізнавальної активності.
Представлено результати дослідно-експериментальної перевірки ефективності запропонованих умов стимулювання навчально-пізнавальної активності молодших школярів у процесі групової роботи.
Посилання
Bibik, N. M., Vashulenko, M. S., Martynenko, V. O. (2014). Formuvannia predmetnykh kompetentnostei uchniv pochatkovoi shkoly. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Bondar, V. I., Kokhanko, O. H. (2008). Proektuvannia uroku yak optymalnoi systemy: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv spetsialnosti «Pochatkova Osvita». Kyiv [in Ukrainian].
Danylova, L. (2002). Rozvyvaty piznavalnu aktyvnist uchniv. Ridna shkola, 6, 18–20 [in Ukrainian].
Kanishchenko, A. P. (1985). Razvytye poznavatelnoi aktyvnosty mladshykh shkolnykov v protsesse obuchenyia (na materyale urokov ukraynskoho yazyka). Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Kravchenko, T. (2001). Rozvytok piznavalnoi aktyvnosti i samostiinosti uchniv na urokakh ukrainskoi movy. Pochatkova Shkola, 5, 12–15 [in Ukrainian].
Lozova, V. I. (1990). Piznavalna aktyvnist shkoliariv. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].
Nikolenko, L. T. (2001). Rozvytok piznavalnoi aktyvnosti i samostiinosti uchniv. Pochatkova Shkola, 8, 28 [in Ukrainian].
Savchenko, O. Ya. (1982). Rozvytok piznavalnoi samostiinosti mololdsh shkoliariv. Kyiv: Radianska Shkola [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Sertse viddaiu ditiam. Vybrani tvory. (Vols. 1‒5); Vol. 2. Kyiv: Radianska Shkola [in Ukrainian].
Yaroshenko, O. H. (1977). Hrupova navchalna diialnist shkoliariv: teoriia i metodyka. Kyiv: Partner [in Ukrainian].