КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИХОВАТЕЛЯ У СПІВПРАЦІ З БАТЬКАМИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222966Ключові слова:
компетентність, комунікативна компетентність, взаємодія, співпраця вихователя з батьками, діалог, партнерська співпраця, комунікація.Анотація
У статті з’ясовано сутність поняття «комунікативна компетентність вихователя у співпраці з батьками». Деталізовано зміст понять «компетентність», «комунікативна компетентність», «взаємодія» та «співпраця». Розглянуто специфіку комунікативної компетентності вихователів ЗДО у співпраці з батьками. Визначено комунікативну компетентність вихователів закладів дошкільної освіти у співпраці з батьками як інтегральну здатність, результат оволодіння фаховими знаннями, сформованості особистісних якостей, мотиваційно-ціннісних орієнтацій та умінь використання технік комунікації й порозуміння між освітніми суб’єктами для здійснення ефективної педагогічної співпраці на засадах партнерства, взаємній довірі та підтримці.Посилання
Butenko, N. Yu. (2005). Komunikatyvna maisternist vykladacha. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
Vasianovych, H. P. (2011). Pedahohichna etyka. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Busel, V. (Ed). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. Irpin: Perun [in Ukrainian].
Djomkina, E. V. (2000). Pedagogicheskoe vzaimodejstvie uchastnikov obrazovatel'nogo processa. Majkop: AGU [in Russian].
Dokukina, E. M. (1993). Vzaimodejstvie shkoly i sem'i v formirovanii nravstvennyh osnov povedenija mladshih shkol'nikov. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy (2014). URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Kovalenko, T. V. (2016). Modelirovanie vzaimodejstvija sem'i i shkoly v uslovijah sovremennogo nachal'nogo obrazovanija. Extended abstract of candidate’s thesis. Omsk. [in Russian].
Komisarova, N. I. (2005). Pedagogicheskoe vzaimodejstvie v osnove «doma bez agressii». URL: http://festival.1september.ru/articles/211809
Kraevskij, V. V. (2003). Predmetnoe i obshhepredmetnoe v obrazovatel'nyh standartah. Pedagogika, 3, 3‒10 [in Russian].
Kushnir, V.M. (2018) Orhanizatsiia vzaiemodii zakladu doshkilnoi osvity z rodynoiu. Uman: Vizavi [in Ukrainian].
Novyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy. (2001). Kyiv: Akonit [in Ukrainian].
Nesterova, I. N. (2007). Formirovanie kommunikativnoj kompetentnosti u studentov pedvuza sredstvom reshenija situativnyh kommunikativnyh pedagogicheskih zadach. Candidate’s thesis. Sankt-Peterburg [in Russian].
Pentyliuk, M. I. (2004). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v serednikh navchalnykh zakladakh. Kyiv. [in Ukrainian].
Petrovskaja, L. O. (1989). Kompetentnost' v obshhenii: social'no-psihologicheskij trenіng. Moskva: MGU. [in Russian].
Prozorova, E. V. (1998). Pedagogicheskie uslovija razvitija kommunikativnoj kompetentnosti budushhego uchitelja v processe vysshego professional'nogo obrazovanija. Candidate’s thesis. Habarovsk [in Russian].
Petrovskogo, A. V., Jaroshevskogo, M. G. (Ed). (1990). Psihologija. Slovar'. Moskva: Polit. l-ry [in Russian].
Lohvynenko, T. O., Hordiienko, N. V. (Ed). (2007). Slovnyk iz sotsialnoi pedahohiky. Drohobych: Posvit [in Ukrainian].
Slovnyk inshomovnykh sliv (2000). Kyiv: Dovira [in Ukrainian].
Sysoieva, S. O. (2015). Kompetentnisno zoriientovana vyshcha osvita: formuvannia naukovoho tezaurusu. URL: http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/11033/1/Sysoeva%20S.A.%202015.pdf
Spenser, L. (2005). Kompetencii na rabote. Moskva: HIPPO [in Russian].
Raven Dzhon. (2002). Kompetentnost' v sovremennom obshhestve: vyjavlenie, razvitie i realizacija. Moskva: Kogito-Centr [in Russian].
Khomiak, I. (2014). Movlennieva kompetentnist vykladacha vyshchoi shkoly. Dyvoslovo, 1, 13–17 [in Ukrainian].
Shatrova, S. A. (2010). Formirovanie kommunikativnoj kompetentnosti budushhih pedagogov. Candidate’s thesis. Volgograd [in Russian].
Mendel, M. (1998). Rodzice i szkoła, jak współuczestniczyć w edukacji dzieci? Adam Marszałek. Toruń.
Cohen, L., Maniow, L., Morrison, K. (1997). Wprowadzenie do nauczania. Poznań: ZYSKiS-ka.
Kwiatkowska, H. (1997). Edukacja nauczycieli. Konteksty – Kategorie – Praktyki. Warszawa: IBE.