НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ОЦІНКА ЯКОСТІ СУЧАСНОГО ПІДРУЧНИКА ЯК ПОКАЗНИК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ НУШ

Автор(и)

  • Людмила Лисогор Криворізький державний педагогічний університет, ДУ «Український інститут розвитку освіти»., Україна https://orcid.org/0000-0002-1949-1394
  • Олена Павлик Криворізький державний педагогічний університет., Україна https://orcid.org/0000-0001-7194-4752
  • Тетяна Харламова ДУ «Український інститут розвитку освіти»., Україна https://orcid.org/0000-0003-0900-9012

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222969

Ключові слова:

підручник, професійна компетентність вчителя, науково-методичні показники, оцінка якості, дидактичні принципи, навчальне видання, зміст, структура підручника.

Анотація

У статті проаналізовано проблему оцінки якості навчальних видань та окреслено основні науково-методичні показники як інструмент оцінки підручників у контексті формування професійної компетентності вчителя, ключові підходи до оцінки якості навчальних видань, які забезпечують реалізацію освітнього процесу на першому рівні повної загальної середньої освіти. Використано теоретичні методи аналізу і синтезу, узагальнення наукової інформації, метод кількісного математичного аналізу отриманих даних. Визначено, що сучасний підручник має проектуватися з урахуванням визначених методологічних підходів.

Біографії авторів

Людмила Лисогор, Криворізький державний педагогічний університет, ДУ «Український інститут розвитку освіти».

Кандидат біологічних наук, старший викладач кафедри початкової освіти, методист відділу навчальної літератури.

Олена Павлик, Криворізький державний педагогічний університет.

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри початкової освіти.

Тетяна Харламова, ДУ «Український інститут розвитку освіти».

Начальник відділу навчальної літератури.

Посилання

Hilberh, T., Tarnavska, S. (2020). Suchasnyi pidruchnyk yak zasib pobudovy protsesu navchannya. Pochatkova shkola, 9, 29–33 [in Ukrainian].

Zhosan, O. E. (2014). Shkilna navchalna literatura: teoriya i praktyka: dovidnyk. Kirovohrad [in Ukrainian].

Kodlyuk, Ya. P. (2016) Pidruchnyk dlya pochatkovoi shkoly: dydaktyko-metodychnyi aspekt. Ternopil [in Ukrainian].

Parkhomenko, N. (2020). Vchymosya obyraty shkilnyi pidruchnyk. Pochatkova shkola, 2, 3–9 [in Ukrainian].

Poryadok konkursnoho vidboru pidruchnykiv (krim elektronnykh) dlya zdobuvachiv povnoi zahalnoi serednoi osvity i pedahohichnykh predstavnykiv, zatverdzhenoho nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 17 lypnya 2019 roku № 1002, zareyestrovanoho v Ministerstvi yustytsii Ukrainy 12 serpnya 2019 roku za № 902/33873 [in Ukrainian].

Profesiynyi standart «Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity». URL: https://mon. gov.ua/ua/news/mon-rozrobilo-novij-profesijnij-standart-vchitelya-dokument-na-gromadskomu-obgovorennya [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Лисогор, Л., Павлик, О., & Харламова, Т. (2020). НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ОЦІНКА ЯКОСТІ СУЧАСНОГО ПІДРУЧНИКА ЯК ПОКАЗНИК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ НУШ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(4), 84–92. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222969

Номер

Розділ

Статті