НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ОЦІНКА ЯКОСТІ СУЧАСНОГО ПІДРУЧНИКА ЯК ПОКАЗНИК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ НУШ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(4).2020.222969Ключові слова:
підручник, професійна компетентність вчителя, науково-методичні показники, оцінка якості, дидактичні принципи, навчальне видання, зміст, структура підручника.Анотація
У статті проаналізовано проблему оцінки якості навчальних видань та окреслено основні науково-методичні показники як інструмент оцінки підручників у контексті формування професійної компетентності вчителя, ключові підходи до оцінки якості навчальних видань, які забезпечують реалізацію освітнього процесу на першому рівні повної загальної середньої освіти. Використано теоретичні методи аналізу і синтезу, узагальнення наукової інформації, метод кількісного математичного аналізу отриманих даних. Визначено, що сучасний підручник має проектуватися з урахуванням визначених методологічних підходів.Посилання
Hilberh, T., Tarnavska, S. (2020). Suchasnyi pidruchnyk yak zasib pobudovy protsesu navchannya. Pochatkova shkola, 9, 29–33 [in Ukrainian].
Zhosan, O. E. (2014). Shkilna navchalna literatura: teoriya i praktyka: dovidnyk. Kirovohrad [in Ukrainian].
Kodlyuk, Ya. P. (2016) Pidruchnyk dlya pochatkovoi shkoly: dydaktyko-metodychnyi aspekt. Ternopil [in Ukrainian].
Parkhomenko, N. (2020). Vchymosya obyraty shkilnyi pidruchnyk. Pochatkova shkola, 2, 3–9 [in Ukrainian].
Poryadok konkursnoho vidboru pidruchnykiv (krim elektronnykh) dlya zdobuvachiv povnoi zahalnoi serednoi osvity i pedahohichnykh predstavnykiv, zatverdzhenoho nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 17 lypnya 2019 roku № 1002, zareyestrovanoho v Ministerstvi yustytsii Ukrainy 12 serpnya 2019 roku za № 902/33873 [in Ukrainian].
Profesiynyi standart «Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity». URL: https://mon. gov.ua/ua/news/mon-rozrobilo-novij-profesijnij-standart-vchitelya-dokument-na-gromadskomu-obgovorennya [in Ukrainian].