ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(8).2022.268074

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність та необхідність залучення молодших школярів до
дослідницької діяльності у контексті основних завдань Нової української школи; здійснено
короткий аналіз досліджень із заявленої проблеми; подано трактування понять «діяльність»,
«дослідницька діяльність». Виокремлено дві взаємозалежні фази (підсистеми) дослідницької
діяльності: фазу пошуку інформації та аналізу проблем (підсистема надбання знань про об’єкт)
та фазу обробки інформації й оформлення результатів навчального дослідження (підсистема
перетворення й використання знань). Визначено психолого-педагогічні аспекти організації
дослідницької діяльності молодших школярів під час навчання: врахування вікових особливостей
прояву та розвитку пошукової активності у дітей 6–10 років; дидактичні завдання
дослідницької діяльності; специфічні вміння педагога для розв’язання завдань дослідницького
навчання; етапи організації дослідницького навчання в початковій школі. Означено якості та
вміння молодших школярів як результат їхньої дослідницької діяльності. Також коротко окреслено форми організації дослідницької діяльності учнів на уроках. Запропоновано методи
навчання, що сприятимуть успішній реалізації дослідницької діяльності молодших школярів
(спостереження, дослід, експеримент, інтерактивні методи навчання). Використано такі
методи вивчення досліджуваної проблеми: теоретичний аналіз психологічних, педагогічних,
соціологічних, філософських джерел із досліджуваної проблеми; узагальнення та інтерпретація
результатів наукових досліджень.

Ключові слова: молодші школярі; діяльність; дослідницька діяльність; пошукова активність;
організація дослідницької діяльності молодших школярів; дидактичні завдання дослідницької
діяльності; етапи організації дослідницького навчання в початковій школі.

Біографія автора

Оксана Лоюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Kандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фахових методик
та інноваційних технологій у початковій школі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-27

Як цитувати

Лоюк, О. (2022). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(8), 139–148. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(8).2022.268074

Номер

Розділ

Статті