НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДАМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Євдокія Харькова Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка., Україна https://orcid.org/0000-0002-3246-5457
  • Ольга Шаповалова Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка., Україна https://orcid.org/0000-0002-8888-591X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(9).2023.279337

Анотація

У статті уточнено поняття «управління» у сфері дошкільної освіти; визначено принципи, рівні та функцій управління освітнім процесом у закладах дошкільної освіти. З’ясовано, що практиці управління інноваційним педагогічним процесом керівники закладів дошкільної освіти відзначають труднощі в оволодінні механізмами та методичними прийомами, спостерігається недостатня компетентність в управлінні, механічне виконання окремих дій, відсутність творчості у вирішенні певних ситуацій, прийнятті управлінських дій. Розкрито три групи методів, які використовують керівники ЗДО в організації педагогічної діяльності. Встановлено, що під час викладання навчальних дисциплін, які пов’язані з управлінням та організацією освітнього процесу в ЗДО перевага надається активним методам і формам навчання. Доведено доцільність використання управлінських ситуацій у підготовці організаторів дошкільної освіти до професійної діяльності.

Ключові слова: управління; дошкільна освіта; педагогічна діяльність; управлінські дії; організація освітнього процесу; функції управління; рівні управління; інноваційні педагогічні процеси.

Біографії авторів

Євдокія Харькова, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка.

Kандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти.

Ольга Шаповалова, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка.

Kандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-27

Як цитувати

Харькова, Є., & Шаповалова, О. (2023). НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДАМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(9), 54–64. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(9).2023.279337

Номер

Розділ

Статті