ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ЛІРИКИ НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(9).2023.279339Анотація
У статті розкрито методичні підходи до вивчення лірики на уроках літератури, зокрема її роль у формуванні літературної компетентності в учнів закладів загальної середньої освіти. Зазначено, що лірика наймобільніша зі всіх родів літератури і має найбільші потенційні можливості у формуванні емоційної сфери учнів та великі виховні можливості. Проаналізовано різноманітні методичні алгоритми з вивчення ліричної поезії, зокрема, те, що за тематикою, провідними мотивами лірика поділяється на громадянську, або політичну, філософську, інтимну, або особисту, пейзажну. З`ясовано, що сприймання і розуміння учнями ліричних творів зумовлюється багатьма факторами: особливостями ліричної поезії; своєрідністю художньої манери поета; характером ідейного змісту творів; загальним розвитком дітей, їх життєвим досвідом.
Ключові слова: лірика; ліричні твори; урок літератури; ліричний герой; автор; ритм; зміст і форма вірша; виразне читання.