ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ЛІРИКИ НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

  • Любов Пархета Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-7461-6575

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(9).2023.279339

Анотація

У статті розкрито методичні підходи до вивчення лірики на уроках літератури, зокрема її роль у формуванні літературної компетентності в учнів закладів загальної середньої освіти. Зазначено, що лірика наймобільніша зі всіх родів літератури і має найбільші потенційні можливості у формуванні емоційної сфери учнів та великі виховні можливості. Проаналізовано різноманітні методичні алгоритми з вивчення ліричної поезії, зокрема, те, що за тематикою, провідними мотивами лірика поділяється на громадянську, або політичну, філософську, інтимну, або особисту, пейзажну. З`ясовано, що сприймання і розуміння учнями ліричних творів зумовлюється багатьма факторами: особливостями ліричної поезії; своєрідністю художньої манери поета; характером ідейного змісту творів; загальним розвитком дітей, їх життєвим досвідом.

Ключові слова: лірика; ліричні твори; урок літератури; ліричний герой; автор; ритм; зміст і форма вірша; виразне читання.

Біографія автора

Любов Пархета, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Kандидат педагогічних наук, доцент кафедри української літератури, українознавства та методик їх навчання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-27

Як цитувати

Пархета, Л. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ЛІРИКИ НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(9), 72–78. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(9).2023.279339

Номер

Розділ

Статті