СТАНОВЛЕННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(9).2023.279354Анотація
Стаття присвячена дослідженню комунікативної компетентності дітей старшого дошкільного віку з особливими освітніми потребами. Розкрито особливості комунікативної діяльності дошкільників з особливими освітніми потребами. Охарактеризовано компетентнісний підхід до формування комунікативної компетентності дітей старшого дошкільного віку з особливими освітніми потребами. Зазначено, що важливим завданням є формування у дітей інтересу до світу людей, усвідомленого ставлення до себе як особистості. Встановлено, що педагогу необхідно враховувати комунікативні можливості дошкільника, тобто те, до якої форми спілкування здатна дитина, і потім, поступово ускладнювати зміст та засоби спілкування. Визначено, що розвиток комунікативної компетентності дітей з особливими освітніми потребами необхідно спрямовувати на задоволення потреб конкретної дитини, і, відповідно до цього, створювати освітнє середовище.
Ключові слова: комунікативна компетентність; старший дошкільний вік; особливі освітні потреби; компетентнісний підхід; мовленнєвий розвиток; освітнє середовище; зв’язне мовлення; спілкування.