ВПРОВАДЖЕННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ ЯК ЗАСОБУ ПРОТИДІЇ ВОРОЖІЙ ПРОПАГАНДІ

Автор(и)

  • Олена Король Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка., Україна https://orcid.org/0000-0003-0175-3824
  • Олеся Корнус Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка., Україна https://orcid.org/0000-0001-7469-7291
  • Анатолій Корнус Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка., Україна https://orcid.org/0000-0002-5924-7812
  • Олена Данильченко Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка., Україна https://orcid.org/0000-0003-2881-843X
  • Олексій Нестеренко КУ Сумська спеціалізована школа I‒III ступенів № 17, м. Суми Сумської області., Україна https://orcid.org/0009-0006-5261-8111
  • Оксана Браславська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-0852-686X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(11).2024.304904

Ключові слова:

медіаграмотність; пропаганда; дезінформація; фейк; конкретні способи протидії дезінформації; пропаганді та фейковим новинам.

Анотація

У статті розкрито сутність та особливості медіаграмотності як способу протидії ворожій пропаганді. В дослідженні розглянуто основні складові медіаграмотності та проаналізовано основні її принципи. Досліджено інформаційні загрози у воєнний час та особливості пропаганди. Досліджено конкретні способи протидії пропаганді та інформаційним маніпуляціям, основним з яких є критичне мислення. Основне завдання для вчителів у воєнний час є не лише виявлення позитивної пропаганди, а й повернення дітям знань про медіа та інформаційну грамотність, які вони отримали до війни.

Біографії авторів

Олена Король, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної та регіональної географії.

Олеся Корнус, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка.

Кандидат географічних наук, завідувач кафедри загальної та регіональної географії.

Анатолій Корнус, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка.

Кандидат географічних наук, доцент кафедри загальної та регіональної географії.

Олена Данильченко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка.

Кандидат географічних наук, доцент кафедри загальної та регіональної географії.

Олексій Нестеренко, КУ Сумська спеціалізована школа I‒III ступенів № 17, м. Суми Сумської області.

Вчитель предмета «Захист України».

Оксана Браславська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри географії та методики її навчання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Як цитувати

Король, О., Корнус, О., Корнус, А., Данильченко, О., Нестеренко, О., & Браславська, О. (2024). ВПРОВАДЖЕННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ ЯК ЗАСОБУ ПРОТИДІЇ ВОРОЖІЙ ПРОПАГАНДІ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(11), 37–46. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(11).2024.304904

Номер

Розділ

Статті