ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ У ФОРМУВАННІ АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ПІАНІСТІВ

Автор(и)

  • Ту Чуаньцзе Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка., Україна https://orcid.org/0009-0004-4591-9181

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(11).2024.304911

Ключові слова:

піаністи; академічна культура; принципи формування академічної культури; професійна підготовка піаністів; професійна освіта; академічне середовище; навчальний заклад; музикант.

Анотація

Академічна культура піаніста є однією зі спеціалізованих форм культури. Вона обумовлена процесами поділу праці та розмежування різних сфер духовно-практичної діяльності, а її формування починається в академічному середовищі закладу освіти та розвивається протягом усього життя. Рівень розвитку академічної культури музиканта залежить від особливостей побудови освітньої діяльності. Тому дослідження принципів навчання майбутніх піаністів, які б сприяли формуванню в них академічної культури, є важливим елементом наукового пошуку при вирішення проблеми академічної підготовки музикантів. Для вирішення проблеми дослідження використано теоретичні методи наукового пізнання: аналіз і систематизацію наукових джерел, а також моделювання для прогнозування успішності професійної підготовки при дотриманні обраних принципів. Проведено аналіз актуальних досліджень на предмет виявлення ефективних принципів навчання фахівців загалом і майбутніх піаністів, зокрема. Доведено, що для успішного формування академічної культури майбутніх піаністів варто дотримуватися низки провідних принципів, якими є принципи гуманістичної спрямованості, академічності знань, професійної спрямованості, інтеграції, музичної свідомості. Обґрунтовано, що: реалізація принципу гуманістичної спрямованості вимагає визнання самоцінності особистості музики; дотримання принципу академічності допомагає сформувати в них глибоке розуміння музичних аспектів та відповідальний підхід до виконання музики; принцип професійної спрямованості забезпечує умови для підготовки студентів до професійної адаптації вже на етапі університетської освіти; залучення принципу інтеграції дозволяє врахувати різнобічну професійну діяльність майбутніх піаністів; принципу музичної свідомості формує цінності музичної освіти та власного саморозвитку студентів в галузі музичного мистецтва.

Біографія автора

Ту Чуаньцзе, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка.

Аспірант кафедри педагогіки.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Як цитувати

Чуаньцзе, Т. (2024). ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ У ФОРМУВАННІ АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ПІАНІСТІВ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(11), 54–61. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(11).2024.304911

Номер

Розділ

Статті