НАВЧАННЯ У ПЕРІОД ВІЙНИ: ВПЛИВ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ НА НАВЧАЛЬНІ НАВИКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАКАРПАТТЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(11).2024.304915

Ключові слова:

мотивація; стрес; гібридне навчання; війна; світогляд; вища освіта; Закарпаття; роздратування.

Анотація

Упродовж майже двох років населення України живе, працює і навчається в незвичайних і досі небачених для сучасного покоління обставинах. Дослідження спрямоване на те, щоб зрозуміти, як перший рік війни вплинув на навчальні навички, мотивацію, почуття та психологічний стан здобувачів вищої освіти Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ., їхнє ставлення до навчання, а також на те, як вони намагалися впоратися з труднощами, з якими зіткнулися. Метою дослідження є зрозуміти не лише те, як студенти живуть, навчаються i почувають себе, але й надати їм підтримку, коли це необхідно. Було проведено кількісний аналіз отриманих відповідей на онлайн-анкету за п’ятибальною шкалою Лайкерта, яку заповнили 194 студенти. Результати показали, що більшість респондентів постраждали від впливу війни: вони відчули зміни у своєму фізичному та психологічному стані, не змогли зосередитися на навчанні таким чином, як до війни, відчували роздратованість, демотивацію, стрес і втому. Регулярні відключення світла перешкоджали систематичному навчанню. Велику допомогу забезпечили платформи Google Classrooms, створені для всіх навчальних дисциплін. Переважна більшість респондентів високо оцінила заохочення та допомогу викладачів. Незважаючи на перешкоди, спричинені війною, більше половини респондентів намагалася зробити все можливе, щоб пристосуватися до ситуації, однак визнали, що їм не завжди вдавалося успішно справлятися з проблемами. Одним iз основних висновків дослідження стало те, що до навчання долучилася відносно велика кількість респондентів, оскільки саме навчальний процес відволікав їх від думок про труднощі. Хоча респондентів, які підтримали цю позицію було менше, вони стверджували що стрес, спричинений війною, ще більше мотивував їх до навчання, і цей стрес мав на них позитивний, стимулюючий вплив.

Біографії авторів

Марта Фабіян, Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ.

Магістр філології, доцент кафедри філології.

Ілона Густі, Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ.

Доктор філософії, доцент кафедри філології.

Ілона Лехнер, Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ.

Доктор філософії, доцент кафедри філології.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Як цитувати

Фабіян, М., Густі, І., & Лехнер, І. (2024). НАВЧАННЯ У ПЕРІОД ВІЙНИ: ВПЛИВ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ НА НАВЧАЛЬНІ НАВИКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАКАРПАТТЯ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(11), 62–70. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(11).2024.304915

Номер

Розділ

Статті