СИСТЕМА РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ ІГОР-ГОЛОВОЛОМОК
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(13).2025.330163Ключові слова:
логіко-математична компетентність дітей дошкільного віку; дошкільна освіта; ігри-головоломки; система роботи; освітній процес; пізнавальний розвиток; критичне мислення; педагогічний експеримент.Анотація
У статті висвітлено систему роботи з формування логіко-математичної компетентності в дітей старшого дошкільного віку засобом ігор-головоломок. Ураховуючи сучасні тенденції розвитку дошкільної освіти, автори обґрунтовують важливість упровадження ігор- головоломок в освітній процес закладу дошкільної освіти, які орієнтовані на розвиток
критичного мислення, креативності та математичних здібностей у дітей.
Запропоновано систему роботи, спрямовану на розвиток у вихованців умінь порівнювати, класифікувати, узагальнювати об’єкти, знаходити закономірності, аналізувати інформацію, орієнтуватися в просторі та оволодівати елементарними арифметичними діями. Особливу увагу приділено ігровим методам навчання, зокрема використанню логічних задач,
геометричних головоломок, числових ребусів та лабіринтів. У межах дослідження проведено педагогічний експеримент, що складався з трьох етапів: констатувального, формувального та контрольного.