ДИДАКТИЧНА ВЗАЄМОДІЯ У ЗМІСТІ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ХІМІЇ, ФІЗИКИ ТА БІОЛОГІЇ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(13).2025.330172

Ключові слова:

підготовка педагогів; дидактична взаємодія; інтегроване навчання; фізика; хімія; біологія; Нова українська школа; технології активного навчання; здобувачі вищої освіти ступеня бакалавра.

Анотація

У статті проаналізовано особливості моделювання дидактичної взаємодії у змісті інтегрованого підходу з використанням інтерактивних технологій навчання «Ромашка Блума»,
«Фішбоун», «Перевернутий клас». Мета дослідження полягала у визначенні ролі та особливостей дидактичної взаємодії у процесі інтегрованого навчання природничих дисциплін
та обґрунтуванні ефективності застосування інтерактивних технологій у підготовці здобувачів спеціальності «Середня освіта (Природничі науки)».
Доведено, що інтегроване навчання природничих наук сприяє формуванню цілісного уявлення про природні явища, розвитку критичного мислення та аналітичних навичок. Використання
інтерактивних методів навчання, зокрема «Ромашка Блума», «Фішбоун», «Перевернутий клас», сприяє активізації пізнавальної діяльності здобувачів, покращенню засвоєння матеріалу та розвитку soft skills (комунікація, співпраця, аргументація, робота в команді).

Біографії авторів

Аттіло Ковач, Мукачівський державний університет.

Кандидат педагогічних наук, викладач кафедри інженерії, технологій та професійної освіти.

Оксана Козарь, Мукачівський державний університет.

Доктор технічних наук, професор, професор кафедри інженерії, технологій та професійної освіти.

Магдалина Опачко, ДВНЗ «Ужгородський національний університет».

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-30

Як цитувати

Ковач, А., Козарь, О., & Опачко, М. . (2025). ДИДАКТИЧНА ВЗАЄМОДІЯ У ЗМІСТІ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ХІМІЇ, ФІЗИКИ ТА БІОЛОГІЇ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(13), 32–41. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(13).2025.330172

Номер

Розділ

Статті