ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(13).2025.330207Ключові слова:
інноваційні технології; професійні компетенції; комунікативний потенціал; організація навчального процесу; здобувачі вищої освіти; іноземні громадяни; мовні засоби; рольова гра.Анотація
Статтю присвячено ряду актуальних питань щодо особливостей викладання української мови як іноземної у закладах вищої освіти. Вказані питання аналізуються у контексті модернізації національної освітньої галузі в останні роки. Зокрема визначаються основні компетентності викладача та досліджуються проблеми застосування ефективних інноваційних технологій при вивченні української мови як іноземної. До розгляду пропонується поняття «комунікативна професіограма» філолога, викладача української мови як іноземної, що визначає ряд професійно- педагогічних завдань для такого фахівця та основні характеристики його суб’єктивної готовності до вирішення цих завдань у процесі роботи з іноземними громадянами.
Досліджуються засоби вдосконалення організації самостійної роботи іноземних здобувачів вищої освіти. У контексті вдосоконалення усного мовлення розглядається метод затосування рольової гри як способу прояву креативних та когнітивних ресурсів студента та викладача-модератора.