ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПОБУДОВИ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ТРАНСВЕРСАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ГЕОГРАФІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(13).2025.330218Ключові слова:
теоретико-методологічні підходи; системний; діяльнісний; компетентнісний; побудова системи; формування; трансверсальна компетентність; майбутній учитель географії.Анотація
У статті розкрито теоретико-методологічні підходи до побудови системи формування трансверсальної компетентності у майбутнього вчителя географії. Розроблено педагогічну систему, яка спирається на системний, діяльнісний та компетентнісний підходи; включає змістово-організаційну, мотиваційно-регламентаційну, процесуально-формувальну, діагностично- коригуючу складові. Зазначаємо можливість взаємодоповнення системного, діяльнісного та
компетентнісного підходів, що визначається внутрішніми методологічними зв’язками між ними. Встановлено, що системний підхід дозволяє комплексно вивчити складні педагогічні явища та об᾿єкти, які створюються для продуктивного досягнення цілей освітнього процесу; діяльнісний підхід, розкриваючи шляхи підвищення ефективності діяльності суб᾿єктів у процесі функціонування педагогічної системи, сприяє досягненню вищого результату її реалізації; компетентнісний підхід є цілісною системою якостей фахівця, які він набуває у організованій діяльності.