ПСИХОЛОГО-ДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМ (ІНС) ДЛЯ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ТА ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Анастасія Аксьоненко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0009-0001-1316-3891

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346640

Ключові слова:

Інтелектуальні Навчальні Системи, пізнавальна активність, ключові компетентності, молодші школярі, психолого-дидактичні засади, Зона найближчого розвитку, адаптивне навчання

Анотація

У статті розглянуто психолого-дидактичні засади застосування Інтелектуальних Навчальних Систем (ІНС) у початковій школі, акцентуючи увагу на їхній ролі у розвитку пізнавальної сфери. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування використання ІНС як засобу розвитку пізнавальної активності та формування ключових компетентностей молодших школярів. Застосовано методи теоретичного аналізу, узагальнення, систематизації та моделювання для визначення оптимальних психологічних та дидактичних умов інтеграції ІНС. Визначено, що ІНС забезпечують розвиток пізнавальної активності завдяки принципам «оптимальної складності» (робота в зоні найближчого розвитку) та миттєвого зворотного зв’язку. Отримані результати доводять, що ІНС можуть ефективно використовуватися для формування комплексу ключових компетентностей (інформаційно-цифрової, комунікативної та креативності) через віртуальні симуляції та спільну творчість «учень-ШІ».

Біографія автора

Анастасія Аксьоненко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

викладач-стажист кафедри виховних технологій та педагогічної творчості

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Аксьоненко, А. . (2025). ПСИХОЛОГО-ДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМ (ІНС) ДЛЯ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ТА ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(14), 6–14. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346640

Номер

Розділ

Статті