ПСИХОЛОГО-ДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМ (ІНС) ДЛЯ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ТА ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346640Ключові слова:
Інтелектуальні Навчальні Системи, пізнавальна активність, ключові компетентності, молодші школярі, психолого-дидактичні засади, Зона найближчого розвитку, адаптивне навчанняАнотація
У статті розглянуто психолого-дидактичні засади застосування Інтелектуальних Навчальних Систем (ІНС) у початковій школі, акцентуючи увагу на їхній ролі у розвитку пізнавальної сфери. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування використання ІНС як засобу розвитку пізнавальної активності та формування ключових компетентностей молодших школярів. Застосовано методи теоретичного аналізу, узагальнення, систематизації та моделювання для визначення оптимальних психологічних та дидактичних умов інтеграції ІНС. Визначено, що ІНС забезпечують розвиток пізнавальної активності завдяки принципам «оптимальної складності» (робота в зоні найближчого розвитку) та миттєвого зворотного зв’язку. Отримані результати доводять, що ІНС можуть ефективно використовуватися для формування комплексу ключових компетентностей (інформаційно-цифрової, комунікативної та креативності) через віртуальні симуляції та спільну творчість «учень-ШІ».