МУЛЬТИКУЛЬТУРНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346692Ключові слова:
мультикультурність, соціальна компетентність, освітнє середовище, культурний діалог, толерантність, інтеркультуралізм, емпатія, педагогічні умови, соціалізація, громадянська освітаАнотація
У статті розглянуто сутність і значення мультикультурного середовища закладу освіти як чинника формування соціальної компетентності учнівської молоді. Проаналізовано сучасні наукові підходи до визначення понять «мультикультурність», «соціальна компетентність», «освітнє середовище». Визначено взаємозв’язок між культурною різноманітністю освітнього простору та розвитком здатності учнів до ефективної міжкультурної взаємодії, толерантності, емпатії й соціальної активності. Описано педагогічні умови створення мультикультурного середовища, що сприяє розвитку соціальної компетентності: інтеграція цінностей культурного діалогу в освітній процес, застосування проєктних технологій, реалізація програм громадянської освіти, формування емпатійного клімату в шкільному колективі. Результати дослідження підтверджують, що мультикультурне середовище виступає потужним інструментом соціалізації особистості, підвищення її здатності до конструктивного спілкування і прийняття культурного різноманіття.