РОЛЬ ТА ЗНАЧЕННЯ SOFT SKILLS У ПРОФЕСІЙНОМУ СТАНДАРТІ ВЧИТЕЛЯ: АНАЛІЗ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Оксана Кирильчук Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3497-4220
  • Наталка Дудник Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-4823-3463

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346724

Ключові слова:

soft skills, професійний стандарт, компетентнісний підхід, трудові функції, емоційний інтелект, педагогічне партнерство, інклюзивна компетентність, формувальне оцінювання

Анотація

У статті здійснено науковий аналіз нормативного документа Професійний стандарт «Вчитель закладу загальної середньої освіти». Предметом дослідження є імплементація softskills у систему професійних компетентностей сучасного вчителя. Розкрито зміст ключових трудових функцій, у межах яких інтегровано розвиток комунікативних, емоційно-етичних, когнітивних і соціальних компетентностей. Показано, що стандарт орієнтує педагогічну освіту на підготовку вчителя як фахівця, здатного до ефективної взаємодії, лідерства, критичного мислення, емоційного самоконтролю та партнерства.

Біографії авторів

Оксана Кирильчук, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри романо-германської філології, декан факультету української філології та журналістики

Наталка Дудник, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету початкової освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Кирильчук, О., & Дудник, Н. (2025). РОЛЬ ТА ЗНАЧЕННЯ SOFT SKILLS У ПРОФЕСІЙНОМУ СТАНДАРТІ ВЧИТЕЛЯ: АНАЛІЗ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(14), 46–52. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346724

Номер

Розділ

Статті