КОЗАЦЬКА ПЕДАГОГІКА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ЯК ЦІННІСНА ОСНОВА НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

  • Вікторія Макарчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-1383-121X
  • Михайло Амонс Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0009-0006-0129-7303

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346769

Ключові слова:

аксіологічний підхід, професійна підготовка, майбутній учитель, ціннісні орієнтації, педагогічна рефлексія, національно-патріотичне виховання, освітній процес, козацька педагогіка, учні

Анотація

У статті розкрито зміст аксіологічного підходу як концептуальної основи професійної підготовки майбутніх учителів в аспекті козацької педагогіки. Обґрунтовано теоретико-методологічні засади його реалізації у формуванні ціннісних орієнтацій, гуманістичного світогляду та педагогічної рефлексії. Застосовано методи аналізу, узагальнення та інтерпретації наукових джерел. Встановлено, що аксіологічний підхід сприяє цілісному розвитку особистості майбутнього вчителя засобами козацької педагогіки, формуванню його професійної ідентичності та готовності до гуманістичної міжособистісної взаємодії.

Біографії авторів

Вікторія Макарчук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

викладач кафедри виховних технологій та педагогічної творчості

Михайло Амонс, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

аспірант

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-18

Як цитувати

Макарчук, В., & Амонс, М. (2025). КОЗАЦЬКА ПЕДАГОГІКА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ЯК ЦІННІСНА ОСНОВА НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(14), 68–75. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346769

Номер

Розділ

Статті