ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ДО STEM-ДІЯЛЬНОСТІ: УКРАЇНСЬКІ РЕАЛІЇ ТА МІЖНАРОДНІ ОРІЄНТИРИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346787Ключові слова:
STEM, STEAM, міждисциплінарна підготовка, підготовка вчителів, міжнародний досвід, інноваційні технології, проєктне навчання, професійний розвиток, педагогічна освітаАнотація
У статті досліджено сучасні підходи підготовки вчителів до STEM-діяльності в Україні та за кордоном. Розглянуто міждисциплінарний характер STEM-навчання, роль цифрових технологій, проєктно-дослідницьких методик та інтеграції мистецького компоненту у STEAM-парадигмі. Проведено порівняльний аналіз моделей підготовки педагогів у США, Фінляндії та в деяких українських закладах вищої освіти, визначено спільні тенденції, відмінності та виклики. Встановлено, що ефективна підготовка включає практичні стажування, лабораторії, міждисциплінарні проєкти та розвиток креативних і цифрових компетентностей. Окремо окреслено перспективи адаптації міжнародного досвіду до національної системи освіти з метою формування компетентних учителів XXI століття.
##submission.downloads##
Опубліковано
2025-11-25
Як цитувати
Муковіз, О., & Мандруляк, Л. (2025). ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ДО STEM-ДІЯЛЬНОСТІ: УКРАЇНСЬКІ РЕАЛІЇ ТА МІЖНАРОДНІ ОРІЄНТИРИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(14), 90–96. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346787
Номер
Розділ
Статті