ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ДО STEM-ДІЯЛЬНОСТІ: УКРАЇНСЬКІ РЕАЛІЇ ТА МІЖНАРОДНІ ОРІЄНТИРИ

Автор(и)

  • Олексій Муковіз КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», Україна https://orcid.org/0000-0001-9262-9209
  • Людмила Мандруляк КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», Україна https://orcid.org/0009-0004-3242-4219

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346787

Ключові слова:

STEM, STEAM, міждисциплінарна підготовка, підготовка вчителів, міжнародний досвід, інноваційні технології, проєктне навчання, професійний розвиток, педагогічна освіта

Анотація

У статті досліджено сучасні підходи підготовки вчителів до STEM-діяльності в Україні та за кордоном. Розглянуто міждисциплінарний характер STEM-навчання, роль цифрових технологій, проєктно-дослідницьких методик та інтеграції мистецького компоненту у STEAM-парадигмі. Проведено порівняльний аналіз моделей підготовки педагогів у США, Фінляндії та в деяких українських закладах вищої освіти, визначено спільні тенденції, відмінності та виклики. Встановлено, що ефективна підготовка включає практичні стажування, лабораторії, міждисциплінарні проєкти та розвиток креативних і цифрових компетентностей. Окремо окреслено перспективи адаптації міжнародного досвіду до національної системи освіти з метою формування компетентних учителів XXI століття.

Біографії авторів

Олексій Муковіз, КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради»

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Людмила Мандруляк, КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради»

аспірант

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Муковіз, О., & Мандруляк, Л. (2025). ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ДО STEM-ДІЯЛЬНОСТІ: УКРАЇНСЬКІ РЕАЛІЇ ТА МІЖНАРОДНІ ОРІЄНТИРИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(14), 90–96. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346787

Номер

Розділ

Статті