ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346850Ключові слова:
інклюзивна компетентність, майбутній учитель початкової школи, інклюзивна освіта, педагогічна підготовка, професійна компетентність, універсальний дизайн навчання, педагогічна практика, самоосвітаАнотація
У статті розглянуто теоретико-методичні засади формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів початкової школи в умовах реалізації освітньої програми «Початкова освіта» Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Метою дослідження є аналіз шляхів інтеграції теоретичної, практичної, науково-дослідної та самоосвітньої діяльності у процес підготовки педагогів до роботи в інклюзивному середовищі. Застосовано методи теоретичного аналізу, порівняння, узагальнення та системного підходу. Визначено основні компоненти формування інклюзивної компетентності: вивчення фахових дисциплін, проходження педагогічної практики, участь у наукових і професійних заходах, самоосвітню діяльність. Отримані результати доводять, що комплексна підготовка забезпечує становлення педагога, здатного ефективно реалізовувати принципи інклюзивної освіти в початковій школі.