ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Ірина Резніченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-2810-2378
  • Ніна Кравець Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Україна https://orcid.org/0000-0002-1423-8533

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346850

Ключові слова:

інклюзивна компетентність, майбутній учитель початкової школи, інклюзивна освіта, педагогічна підготовка, професійна компетентність, універсальний дизайн навчання, педагогічна практика, самоосвіта

Анотація

У статті розглянуто теоретико-методичні засади формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів початкової школи в умовах реалізації освітньої програми «Початкова освіта» Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Метою дослідження є аналіз шляхів інтеграції теоретичної, практичної, науково-дослідної та самоосвітньої діяльності у процес підготовки педагогів до роботи в інклюзивному середовищі. Застосовано методи теоретичного аналізу, порівняння, узагальнення та системного підходу. Визначено основні компоненти формування інклюзивної компетентності: вивчення фахових дисциплін, проходження педагогічної практики, участь у наукових і професійних заходах, самоосвітню діяльність. Отримані результати доводять, що комплексна підготовка забезпечує становлення педагога, здатного ефективно реалізовувати принципи інклюзивної освіти в початковій школі.

Біографії авторів

Ірина Резніченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри виховних технологій та педагогічної творчості

Ніна Кравець, Український державний університет імені Михайла Драгоманова

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Резніченко, І., & Кравець, Н. (2025). ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(14), 97–104. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346850

Номер

Розділ

Статті