ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ТЕХНОЛОГІЇ ТРВЗ НА УРОКАХ «ДИЗАЙНУ І ТЕХНОЛОГІЇ»
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346854Ключові слова:
педагогічні технології, дослідницькі вміння, ТРВЗ-технологія, молодші школярі, дослідницька діяльність, творче мислення, «Дизайн і технології»Анотація
У статті розкрито особливості формування дослідницьких умінь молодших школярів засобами Теорії розв’язання винахідницьких завдань (ТРВЗ) на уроках «Дизайну і технології». Обґрунтовано актуальність дослідницької діяльності у контексті компетентнісного підходу Нової української школи. Визначено дидактичні принципи ТРВЗ, етапи організації дослідницької роботи та приклади завдань, спрямованих на розвиток аналітичного, творчого й системного мислення. Доведено, що впровадження ТРВЗ сприяє розвитку дослідницької, технологічної та креативної компетентностей учнів початкової школи. У результаті зроблено висновок про доцільність адаптації елементів ТРВЗ для початкової школи з урахуванням вікових особливостей дітей.
##submission.downloads##
Опубліковано
2025-11-25
Як цитувати
Роєнко, Л. (2025). ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ТЕХНОЛОГІЇ ТРВЗ НА УРОКАХ «ДИЗАЙНУ І ТЕХНОЛОГІЇ». Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(14), 105–112. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346854
Номер
Розділ
Статті