ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ТЕХНОЛОГІЇ ТРВЗ НА УРОКАХ «ДИЗАЙНУ І ТЕХНОЛОГІЇ»

Автор(и)

  • Людмила Роєнко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-3370-0770

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346854

Ключові слова:

педагогічні технології, дослідницькі вміння, ТРВЗ-технологія, молодші школярі, дослідницька діяльність, творче мислення, «Дизайн і технології»

Анотація

У статті розкрито особливості формування дослідницьких умінь молодших школярів засобами Теорії розв’язання винахідницьких завдань (ТРВЗ) на уроках «Дизайну і технології». Обґрунтовано актуальність дослідницької діяльності у контексті компетентнісного підходу Нової української школи. Визначено дидактичні принципи ТРВЗ, етапи організації дослідницької роботи та приклади завдань, спрямованих на розвиток аналітичного, творчого й системного мислення. Доведено, що впровадження ТРВЗ сприяє розвитку дослідницької, технологічної та креативної компетентностей учнів початкової школи. У результаті зроблено висновок про доцільність адаптації елементів ТРВЗ для початкової школи з урахуванням вікових особливостей дітей.

Біографія автора

Людмила Роєнко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Роєнко, Л. (2025). ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ТЕХНОЛОГІЇ ТРВЗ НА УРОКАХ «ДИЗАЙНУ І ТЕХНОЛОГІЇ». Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(14), 105–112. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(14).2025.346854

Номер

Розділ

Статті