СЛОВО ЯК ЗАСІБ СТВОРЕННЯ ХУДОЖНЬОГО ОБРАЗУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178115Ключові слова:
Художній твір, образне слово, підтекст, мистецтво читання, сприймання й розуміння, виразне читання, словникова робота, семантика слова, лексично-номінативне значення, виражальні засоби, молодші школярі.Анотація
У статті розглядається одна з важливих проблем закладів загальної середньої освіти – прилучення школярів до мистецтва читання, а відтак сприймання й усвідомлення художнього тексту як мистецтва слова. Увага акцентується на тому, що аналіз змісту, логіки тексту має йти за художнім, образним сприйняттям. Для того, щоб зрозуміти твір, школяр має усвідомити його зовнішню та внутрішню побудову, тобто його підтекст. Розкрито основні чинники, які сприяють розумінню й усвідомленню художнього твору, а також наголошено на окремих аспектах словникової роботи через розкриття внутрішньої форми слова у поєднанні з різними його логічними зв’язками; формування навички розуміння образного значення через порівняння слова, вжитого в художньому тексті, з корелятом лексичної системи. Виокремлено ефективні методи і прийоми, які сприяють побудові цілеспрямованої роботи з розвитку образного мовлення молодших школярів на уроках літературного читання.Посилання
Yashchenko, T. A. (2009). Linguistic analysis of the text. Kyiv: Academy.
Literary reference dictionary (2007). / ed. P. T. Gromiak. Kyiv.
Paharenko, V. (2001). The artistic word: A short sketch of practical poetics. Advisor for a teacher of Ukrainian literature. Ukrainian language and literature, 40, 9–16.
Savchenko, O. Y. (2007). Methods of reading in elementary grades. Panorama of reading lessons. Kyiv: Education.
##submission.downloads##
Опубліковано
2021-12-03
Як цитувати
Волошина, Г., & Коберник, Г. (2021). СЛОВО ЯК ЗАСІБ СТВОРЕННЯ ХУДОЖНЬОГО ОБРАЗУ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1), 27–33. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178115
Номер
Розділ
Статті