РЕГРЕСИВНІСТЬ ВПЛИВУ РАДЯНСЬКОГО ВЕКТОРУ НА ТРАЄКТОРІЮ ОСВІТНЬОГО ПОСТУПУ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Микола Чумак Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова., Україна https://orcid.org/0000-0002-9956-9429

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178119

Ключові слова:

Інтелігенція, радянська влада, ідеологія, освіта, вища школа, аспірант, професорсько-викладацькі кадри, діюче керівництво.

Анотація

Статтю присвячено розгляду питання впливу радянізації на освіту протягом досліджуваного періоду. Переосмислено культ регресивності впливу ідеологічних начал на історико-педагогічні умови функціонування професорсько-викладацького складу у лещатних умовах діючої цензури.
Окреслено напрями тісної співпраці студентства зі зрілою інтелігенцією, що позначилося на зміні вектору радянської політики щодо освіти.
Інструментарієм дослідження виступив історико-педагогічний, хронологічно-змістовний, порівняльний та поетапно-проблемний методи.

Біографія автора

Микола Чумак, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики навчання фізики та астрономії.

Посилання

Vyshha shkola Ukrayinskoyi RSR za 50 rokiv. (Ch. 1–2). (1967). Kyiv: Vydavnycztvo Kyivskogo universytetu [in Ukrainian].

DAK (Derzhavnyi arkhiv mista Kyieva), F.R. 308. Op. 1. Spr. 613 [in Ukrainian].

Dudka, T. Yu. (2016). Bilshovyczka kultregresyvna misiya vynyshhennya pedagogichnoyi inteligenciyi (persha pol. XX st.). Pedagogichni nauky. Poltava: Vydavnycztvo Poltavskogo nacionalnogo pedagogichnogo universytetu im. V. G. Korolenka, 167–173 [in Ukrainian].

Dudka, T. Yu. (2016). Vnesok naukovo-pedagogichnoyi elity v ukrayinske nacionalne vidrodzhennya (20-ti rr. XX st.). Girska shkola Ukrayinskyh Karpat. Ivano-Frankivsk: Vydavnycztvo DVNZ «Prykarpatskyj nacionalnyj universytet imeni V. Stefanyka», 148–152 [in Ukrainian].

Encyklopediya istoriyi Ukrayiny. (Vol. 1–10). (2008). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

Kulturne budivnycztvo v Ukrayinskij RSR. Najvazhlyvishi rishennya Komunistychnoyi partiyi i radyanskogo uryadu (1917–1959 rr. ). (1959). Zbirnyk dokumentiv (Vol. 1–2). Kyiv: Derzhpolitvydav URSR [in Ukrainian].

CzDAGO Ukrayiny (Tsentralnoho derzhavnoho arkhivu hromadskykh ob’iednan Ukrainy). F. 1. Op. 20. Spr. 2264 [in Ukrainian].

CzDAGO Ukrayiny (Tsentralnoho derzhavnoho arkhivu hromadskykh ob’iednan Ukrainy). F. 1. Op. 20. Spr. 2703 [in Ukrainian].

CzDAGO Ukrayiny (Tsentralnoho derzhavnoho arkhivu hromadskykh ob’iednan Ukrainy). F. 1. Op. 20. Spr. 2703. Ark. 77–78 [in Ukrainian].

CzDAGO Ukrayiny (Tsentralnoho derzhavnoho arkhivu hromadskykh ob’iednan Ukrainy). F. 1. Op. 20. Spr. 4206. Ark. 16 [in Ukrainian].

Chutkerashvyly, E. V. (1961). Razvytye vusshego obrazovanya v SSSR. Moskva: Vusshaya shkola [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-03

Як цитувати

Чумак, М. (2021). РЕГРЕСИВНІСТЬ ВПЛИВУ РАДЯНСЬКОГО ВЕКТОРУ НА ТРАЄКТОРІЮ ОСВІТНЬОГО ПОСТУПУ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1), 145–151. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178119

Номер

Розділ

Статті