ПРОБЛЕМНИЙ АСПЕКТ ВИЗНАЧЕННЯ СУТНІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Наталія Коломієць Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-6199-406X
  • Олена Крикунова Комунальний вищий навчальний заклад «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка»., Україна https://orcid.org/0000-0002-3478-7097

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178125

Ключові слова:

Викладач вищої школи, педагогічна культура викладача, сутнісні характеристики педагогічної культури, професійно-особистісний розвиток, професіоналізм, педагогічна діяльність, авторитет викладача, особистісна характеристика педагога.

Анотація

Метою статті є аналіз сутнісних характеристик педагогічної культури викладача вищої школи. Розв’язання поставленої мети стало можливим за допомогою методів спостереження, аналізу психолого-педагогічної літератури із зазначеної проблеми, що дозволило виокремити ключові чинники, які негативно позначаються на авторитеті викладача серед студентської молоді. Анкетування, педагогічні бесіди із студентами дали змогу визначити якості ідеального педагога. Встановлено загальноприйняті, універсальні характеристики викладача вищої школи. Основні результати роботи засвідчують  значущість високосформованої педагогічної культури викладача вузу, що дозволяє особистості самоактуалізуватися в культурі та житті, знайти особистісні смисли в освіті.

Біографії авторів

Наталія Коломієць, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри виховних технологій та педагогічної творчості, заступник декана з наукової роботи факультету початкової освіти.

Олена Крикунова, Комунальний вищий навчальний заклад «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка».

Викладач методик дошкільної та початкової освіти, методик
соціальної роботи, викладач-методист.

Посилання

Abdulina, O. A. (1990). Obshchepedagogicheskaja podgotovka uchitelja v sisteme vysshego pedagogicheskogo obrazovanija. Moskva [in Russian].

Andrushchenko V., Tabachek I. (2005). Formuvannia osobystosti vchytelia v suchasnykh umovakh [The formation of a teacher’s personality in modern conditions]. Politychnyi menedzhment – Political management, 1, 58–69 [in Ukrainian].

Moshkova, G. Ju. (1994). Biograficheskij metod i problemy psihologii lichnosti [Biographical method and problems of personality psychology]. Voprosy psihologii – The question of psychology, 2, 131–136 [in Russian].

Pukhovska, L. Teoretychni zasady profesiinoho rozvytku vchyteliv: rukh do kontseptualnoi karty. Porivnial’na profesiina pedahohika. URL: http://khnu.km.ua/root/res/2-7001-31.pdf 1/2011 [in Ukrainian].

Stratehiia rozvytku pedahohichnoi osvity v Ukraini: kontseptual’ni polozhennia. (2016). Kyiv: DKS-Tsentr [in Ukrainian].

Fedirchyk, T. (2015). Rozvytok pedahohichnoho profesionalizmu molodoho vykladacha vyshchoi shkoly. Chernivtsi: Chernivetskyi nats. un-t [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-03

Як цитувати

Коломієць, Н., & Крикунова, О. (2021). ПРОБЛЕМНИЙ АСПЕКТ ВИЗНАЧЕННЯ СУТНІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1), 56–63. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178125

Номер

Розділ

Статті