АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ГОТОВНОСТІ ДО САМООСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178251Ключові слова:
Самоосвіта, готовність до самоосвіти, майбутні вчителі початкової школи, педагогічні умови, формування готовності, самоосвітня компетенція, структура готовності до самоосвіти, науково-дослідна робота.Анотація
Проведено теоретичний аналіз понять: «готовність до самоосвіти», «педагогічні умови». Теоретично обґрунтовано, що процес формування готовності має здійснюватися через сукупність педагогічних умов. Згідно з результатами практичних досліджень виділено ряд наступних педагогічних умов, які обумовлені структурою готовності до самоосвіти й становлять єдину систему а саме: мотивація навчально-пізнавальної й самоосвітньої діяльності студентів, професіоналізація цінностей самоосвіти, дослідницько-пошуковий характер навчання, створення науково-дослідницького середовища у ЗВО, моніторинг самоосвітньої діяльності. У статті детально проаналізовано методи та умови успішної реалізації кожної з педагогічних умов.Посилання
Borytko, N. M. Molozhavenko, А. V., Solovtsova, I. A. (2006). Metodolohiia psykholoho-pedahohichnykh doslidzhen’: N. M. Borytko (Ed.). Moskva: Academia [in Russian].
Burluka, O. V. (2015). Formuvannia hotovnosti do samoosvity osobystosti v umovakh suchasnoho osvitnioho protsesu. Naukovyi visnyk − Scientific bulletin, issue 45, 61–68 [in Ukrainian].
Buriak, V. K. (2002). Umovy ta zasoby samoosvity studentiv. Vyshcha shkola. − High School, 6, 18–29 [in Ukrainian].
Busel, V. T. (Ed.). (2009). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. Irpin: Perun [in Ukrainian].
Hromtseva, A. K. Formyrovanye u shkolnykov hotovnosty k samoobrazovanyiu. (1983). Moskva: Pedagogika [in Russian].
Iezhova, O. O. (2014). Sutnist’ orhanizatsiino-pedahohichnykh umov pedahohichnoho protsesu. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia, Psykholoho-pedahohichni nauky. − Proceedings NDU named after Gogol. Pedagogical sciences, 3, 39 [in Ukrainian].
Manko, V. M. (2000). Dydaktychni umovy formuvannia u studentiv profesiino-piznavalnoho interesu do spetsialnykh dystsyplin. Sotsializatsiia osobystosti − Socialization of personality, issue 2, 153–161 [in Ukrainian].
Shestakova, T. V. (2006). Pedahohichni umovy ta orhanizatsiino-metodychna systema formuvannia hotovnosti maibutnikh pedahohiv do profesiinoho samovdoskonalennia. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. – Modern Information Technologies and Innovative Methods in the Training of Specialists: Methodology, Theory, Experience, Problems, 12, 444–453 [in Ukrainian].