АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ГОТОВНОСТІ ДО САМООСВІТИ

Автор(и)

  • Інна Радюк Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки., Україна https://orcid.org/0000-0003-1937-4195

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178251

Ключові слова:

Самоосвіта, готовність до самоосвіти, майбутні вчителі початкової школи, педагогічні умови, формування готовності, самоосвітня компетенція, структура готовності до самоосвіти, науково-дослідна робота.

Анотація

Проведено теоретичний аналіз понять: «готовність до самоосвіти», «педагогічні умови». Теоретично обґрунтовано, що процес формування готовності має здійснюватися через сукупність педагогічних умов. Згідно з результатами практичних досліджень виділено ряд наступних педагогічних умов, які обумовлені структурою готовності до самоосвіти й становлять єдину систему а саме: мотивація навчально-пізнавальної й самоосвітньої діяльності студентів, професіоналізація цінностей самоосвіти, дослідницько-пошуковий характер навчання, створення науково-дослідницького середовища у ЗВО, моніторинг самоосвітньої діяльності. У статті детально проаналізовано методи та умови успішної реалізації кожної з педагогічних умов.

Біографія автора

Інна Радюк, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки.

Аспірант кафедри педагогічної освіти та соціальної роботи.

Посилання

Borytko, N. M. Molozhavenko, А. V., Solovtsova, I. A. (2006). Metodolohiia psykholoho-pedahohichnykh doslidzhen’: N. M. Borytko (Ed.). Moskva: Academia [in Russian].

Burluka, O. V. (2015). Formuvannia hotovnosti do samoosvity osobystosti v umovakh suchasnoho osvitnioho protsesu. Naukovyi visnyk − Scientific bulletin, issue 45, 61–68 [in Ukrainian].

Buriak, V. K. (2002). Umovy ta zasoby samoosvity studentiv. Vyshcha shkola. − High School, 6, 18–29 [in Ukrainian].

Busel, V. T. (Ed.). (2009). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. Irpin: Perun [in Ukrainian].

Hromtseva, A. K. Formyrovanye u shkolnykov hotovnosty k samoobrazovanyiu. (1983). Moskva: Pedagogika [in Russian].

Iezhova, O. O. (2014). Sutnist’ orhanizatsiino-pedahohichnykh umov pedahohichnoho protsesu. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia, Psykholoho-pedahohichni nauky. − Proceedings NDU named after Gogol. Pedagogical sciences, 3, 39 [in Ukrainian].

Manko, V. M. (2000). Dydaktychni umovy formuvannia u studentiv profesiino-piznavalnoho interesu do spetsialnykh dystsyplin. Sotsializatsiia osobystosti − Socialization of personality, issue 2, 153–161 [in Ukrainian].

Shestakova, T. V. (2006). Pedahohichni umovy ta orhanizatsiino-metodychna systema formuvannia hotovnosti maibutnikh pedahohiv do profesiinoho samovdoskonalennia. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. – Modern Information Technologies and Innovative Methods in the Training of Specialists: Methodology, Theory, Experience, Problems, 12, 444–453 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-03

Як цитувати

Радюк, І. (2021). АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ГОТОВНОСТІ ДО САМООСВІТИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1), 106–113. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178251

Номер

Розділ

Статті