СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ «ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ» В СУЧАСНІЙ ПЕДАГОГІЦІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178252

Ключові слова:

Професійність, компетенція, компетентність, професійна компетентність, майбутній вчитель, вищий навчальний заклад, початкова школа, сучасна педагогіка.

Анотація

У статті окреслено суть поняття «професійна компетентність майбутніх учителів початкової школи», проаналізовано зміст, структуру професійної компетентності, стан професійної компетентності майбутніх учителів початкової школи у вищих навчальних закладах.
З огляду на зазначене, сучасне суспільство висуває до особистості вчителя особливі вимоги, пов’язані з тими змінами, що відбуваються в соціальній сфері та сфері освіти. Реалізація цих вимог багато в чому залежить від процесу формування професійної компетентності майбутніх вчителів початкової школи. Щоб педагогічні кадри були готові до сучасної професійної діяльності, необхідно якнайраніше ознайомлювати майбутніх фахівців з особливостями реальної педагогічної діяльності в цілому, із сучасними вимогами до навчально-виховного процесу школи, що постійно розвивається.

Біографія автора

Анна Струк, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фахових методик і технологій початкової освіти.

Посилання

Bibik, N. (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: biblioteka z osvitnioi polityky. O. Ovcharuk (Ed.). Kyiv [in Ukrainian].

Bogdanov, E. (1995). Formirovanie i razvitie professionalno-nravstvennoj kultury buduschego uchitelja. Doctor’s thesis [in Russian].

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (2004). V. Busel (Ed.). Kyiv; Irpin [in Ukrainian].

Vishnjakova, S. (1999). Professionalnoe obrazovanie: kljuchevye ponjatija, terminy, aktualnaja leksika: slovar. Moskva [in Russian].

Gershunskij, B. (1998). Filosofija obrazovanija dlja XXI veka (V. Poiskah praktiko-orientirovochnyh obrazovatelnyh processov). Moskva: Sovershenstvo [in Russian].

Duraj-Novakova, K. (1983). Formirovanie professionalnoj gotovnosti studentov k pedagogicheskoj dejatelnosti. Extended abstract of doctor’s thesis [in Russian].

Zadorozhna, I. (2008) Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii systemi movnoi osvity. Visnyk KNLU, Kyiv, 14 [in Ukrainian].

Zimnjaja, I. (2006). Kompetentnostnyj podhod. Kakovo ego mesto v sisteme podhodov k problemam obrazovanija? Vysshee obrazovanie segodnja [in Russian].

Lezhnina L. (2009). Gotovnost psihologa obrazovanija k professionalnoj dejatelnosti: jetapy, mehanizmy, tehnologii formirovanija. Extended abstract of doctor’s thesis. Moskva [in Russian].

Mitina L. (2004). Psihologija truda i professionalnogo razvitija uchitelja. Moskva: Akademija [in Russian].

Pedahohichnyi slovnyk (2001). M. Yarmachenka (Ed.). Kyiv [in Ukrainian].

Serebrennikov, L. (2004). Kompleksnaja tehnologicheskaja podgotovka shkolnikov. Jaroslavl [in Russian].

Khoruzha, L. (2003). Etychna kompetentnist uchytelia yak osnova realizatsii humanistychnoi paradyhmy osvity. Shliakhy osvity [in Ukrainian].

Hutorskoj, A. (2003). Didakticheskaja jevristika. Teorija i tehnologija kreativnogo obuchenija. Moskva [in Russian].

Chobitko, M. (2007). Teoretyko-metodolohichni zasady osobystisno oriientovanoi profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv. Extended abstract of doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-03

Як цитувати

Струк, А. (2021). СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ «ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ» В СУЧАСНІЙ ПЕДАГОГІЦІ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1), 114–120. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178252

Номер

Розділ

Статті