ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ У КАНАДІ: ІСТОРІЯ ТА СУЧАСНІСТЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178253

Ключові слова:

Інклюзія, інклюзивне навчання, діти з особливими освітніми потребами, сегрегація, ексклюзія, асистент вчителя, парапрофесіонал, помічник, педагогічний супровід.

Анотація

У статті розкрито історичний аспект організації та впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах Канади. Проаналізовано роль батьків, вчителів та асистента вчителя в забезпеченні педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання у Канаді та сучасний стан інклюзивної освіти у Канаді. Методом дослідження визначено аналіз наукової літератури, який дає можливість розрізнити найважливіші освітні питання розвитку інклюзивної освіти. Однією з передумов ефективної організації інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами в країнах Північної Америки є її штатний склад викладачів і помічників. Перспективи подальших досліджень включають вивчення практичної підготовки фахівців з впровадження інклюзивності в Канаді.

Біографія автора

Богданна Турко, Львівський національний університет імені Івана Франка.

Аспірантка.

Посилання

Inkliuzyvna osvita. Pidtrymka rozmaittia u klasi. (2010). Tim Lorman, Dzhoan Deppeler, Devid Kharvi (Ed.). Kyiv: Parashyn I. S. [in Ukrainian].

Lapin, A., Surmai, L., Shchutska, O. (2018). Inkliuzyvne navchannia v Novii ukrainskii shkoli. Materialy Mizhnarod. nauk.-prakt. konf. (Terebovlia, 26–27 bereznia 2018 r.). Kyiv: Interservis [in Ukrainian].

Kolupaieva, A., Taranchenko, O. (2016). Inkliuzyvna osvita: vid osnov do praktyky. Kyiv: ATOPOL [in Ukrainian].

Malyshevska, I. (2016). Zarubizhnyi dosvid inkliuzyvnykh tendentsii v osviti. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia Pedahohichni nauky. Cherkasy, issue10, 102–107 [in Ukrainian].

Andrews, J., Lupart, J. (2000). The inclusive classroom: Educating exceptional children. (2nd Edition. Scarborough, ON: Nelson Canada, 561 p.

Andrews, J., Lupart, J. (2004). The inclusiv Classroom Educational Exceptional Children / The University of Calgary: Nelson. Thomson Learning.

Heward, W. (2003). Ten Faulty Notions About Teaching and Learning That Hinder the Effectiveness of Special Education. The journal of special education, Vol. 36, 4, 186–205.

Hutchinson, N. (2002). Inclusion of exceptional learners in Canadian schools. Toronto, Canada: Prentice Hall.

Lupart, J., Webber, Ch. Canadian Schools in Transition: Moving from Dual Education Systems to Inclusive Schools. URL: http://www.canada-ukraine.org/Articles.htm

Mahon R. School-aged Children across Canada: A Patchwork of Public Policies. URL: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi= 10.1.1.202.1215&rep=rep1&type=pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-03

Як цитувати

Турко, Б. (2021). ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ У КАНАДІ: ІСТОРІЯ ТА СУЧАСНІСТЬ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1), 121–126. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178253

Номер

Розділ

Статті