ПРИЧИНИ ПОРУШЕННЯ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ

Автор(и)

  • Світлана Цимбал-Слатвінська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2732-5716

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178254

Ключові слова:

Розвиток мовлення, порушення мовлення, фонематичний слух, фонологічні помилки, артикуляційна моторика, вимова звуків, мовленнєва діяльність, здібності.

Анотація

У статті здійснено спробу розкрити причини порушення мовлення у дітей. Визначено, що розвиток мовлення пов’язаний з формуванням комплексу вмінь (або здібностей): а) вміння говорити, б) вміння слухати, в) вміння читати, г) вміння писати. Вказано, що вирішальним віковим фактором у становленні мовленнєвої системи є період раннього дитинства. Встановлено причини порушення мовлення у дітей, що проявляється у звуковому прояві мовлення. Для підтвердження теоретичних висновків проведено обстеження звукового прояву мовлення з метою встановлення ступеня сформованості вимови звуків як ізольовано, так і в спонтанному мовленні.

Біографія автора

Світлана Цимбал-Слатвінська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент.

Посилання

Babushkina, R. L. (2011). Logopedicheskaja ritmika v kompleksnoj korrekcionnoj rabote po preodoleniju obshchego nedorazvitija rechi u detej mladshego doshkol’nogo vozrasta [Logopedic rhythmic in complex corrective work to overcome the general speech disorders in children of preschool age]. Candidate’s thesis. Saint Petersburg, Russia [in Russian].

Vygotskij, L. S. (1956). Izbrannye psihologicheskie proizvedenija. Moscow, Russia: Publishing House of the Academy of Pedagogical Sciences of RSFSR [in Russian].

Zhukatinskaja, E. N. (2008). Formirovanie professional’noj kompetentnosti budushhego uchitelja-logopeda [Formation of professional competence of the future teacher-speech therapist]. Candidate’s thesis. Lipetsk, Russia [in Russian].

Zimnjaja, I. A. (2001). Lingvopsihologija rechevoj dejatel’nosti. Moscow, Russia: Moscow Psychological and Social Institute; Voronezh: MODJeK [in Russian].

Kazarceva, O. M. (1998). Kul’tura rechevogo obshhenija: teorija i praktika obuchenija. Moscow, Russia: Flinta; Nauka [in Russian].

Leont’ev, A. A. (2003). Slovo v rechevoj dejatel’nosti. Nekotorye problemy obshhej teorii rechevoj dejatel’nosti. Moscow, Russia: Editoria URSS [in Russian].

Logopedija. (1998). Volkova L. S., Shahovskaja S. N. (Eds.). Moscow, Russia: VLADOS [in Russian].

Romusik, M. N. (2011). Lichnostno-orientirovannyj podhod v korrekcionno-logopedicheskoj rabote s det’mi mladshego doshkol’nogo vozrasta s obshhim nedorazvitiem rechi. Candidate’s thesis. Moscow, Russia [in Russian].

Stahova, L. L. (2010). Proektirovanie metodicheskoj sistemy razvitija professional’noj kompetentnosti uchitelja-logopeda doshkol’nogo obrazovatel’nogo uchrezhdenija v uslovijah professional’noj sredy. Candidate’s thesis. Tambov, Russia [in Russian].

Sunagatullina, I. I. (2006). Podgotovka budushhih uchitelej k razvitiju rechevoj dejatel’nosti mladshih shkol'nikov v sovremennoj obshheobrazovatel'noj shkole. Candidate’s thesis. Magnitogorsk, Russia [in Russian].

Shunjaeva, O. V. (2012). Profilaktika internet – zavisimosti u podrostkov. Formirovanie zdorov’esberegajushhego prostranstva v sovremennom obrazovatel’nom uchrezhdenii [Prevention of Internet addiction in adolescents. The formation of a health-saving space in a modern educational institution], in 2018 All-Russian Scientific-Practical Internet-Conf. Tambov, Russia, 193–196 [in Russian].

Jel’konin, D. B. (1989). Izbrannye psihologicheskie trudy. Moscow, Russia: Znanie. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-03

Як цитувати

Цимбал-Слатвінська, С. (2021). ПРИЧИНИ ПОРУШЕННЯ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1), 127–137. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178254

Номер

Розділ

Статті