ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ У МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178257

Ключові слова:

Дослідницькі навички, педагогічна діагностика, майбутні вчителі, вищі навчальні заклади, інновації, компетентність студентської молоді, етапи досліджень розвитку, компетентнісний підхід.

Анотація

Вирішення проблеми формування дослідницьких умінь у практичній діяльності закладів вищої освіти безпосередньо пов’язано з впровадженням методів оцінювання дослідницьких умінь студентів в освітньому просторі і внесенням на їх основі коректив у форми і методи навчання, які сприяють розвитку їх як фахівця-дослідника.
У сучасній вищій школі значне місце посідає також педагогічна діагностика як практика виявлення якості освітньої діяльності. Активізація уваги до педагогічної діагностики пов’язана з впровадженням в освітню діяльність нових педагогічних технологій, які спрямовані на формування творчого потенціалу майбутнього фахівця. Педагогічне оцінювання дослідницьких умінь майбутніх викладачів проводилося на основі розробленого та теоретично обґрунтованого змісту, структури (аналітико-синтетичні, креативні, інформаційні, прогностичні) оцінювання їх рівня сформованості (високий, середній, низький).

Перспективою подальших досліджень вбачаємо поглиблене вивчення зарубіжного досвіду використання різновидів педагогічної діагностики щодо визначення рівня сформованості творчих можливостей студентів, зокрема дослідницьких умінь. Дослідницький профіль студента дозволяє викладачам педагогічного колективу університету спрямувати свою діяльність на розвиток дослідницьких умінь студентів, керувати цим процессом, а ткож дає можливість проаналізувати окремі групи дослідницьких вмінь з метою їх посиленого розвитку у освітньому процесі. Аналіз дослідницьких умінь кожного студента групи дає змогу проаналізувати «дослідницький портрет» навчальної групи студентів і дати обґрунтовані рекомендації викладачам, методистам щодо підвищення ефективності освітнього процесу, спрямування його розвиток дослідницької діяльності студентів.

Біографії авторів

Svitlana Balashova, Київський національний університет імені Тараса Шевченка.

Кандидат педагогічних наук, доцент.

Nataliia Holovko, Київський національний університет імені Тараса Шевченка.

Кандидат педагогічних наук, доцент.

Посилання

Balashova, S. P. (2000). Formuvannia doslidnyts’kykh umin’ u studentiv pedahohichnoho koledzhu v protsesi vyvchennia pryrodoznavchykh dystsyplin. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Balashova, S. P., Holovko N. I. (2016). Naukovo-doslidnyts’ka robota studentiv iak zasib tvorchoii diial’nosti studentiv. Visnyk Kyivskoho natsional’noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohika. Kyiv: VPTS “Kyivs’kyi universytet”, 1(3), 6–9 [in Ukrainian].

Sysoieva, S. O. (1996). Pidhotovka vchytelia do formuvannia tvorchoi osobystosti uchnia. Kyiv: Polihrafknyha [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-03

Як цитувати

Balashova, S., & Holovko, N. (2021). ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ У МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1), 163–171. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1.2019.178257

Номер

Розділ

Статті