УМОВИ УСПІШНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ВИБОРУ СФЕРИ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Оксана Браславська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-0852-686X
  • Оксана Герасименко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-0127-0953

DOI:

https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204285

Ключові слова:

Підготовка учнів, сфера майбутньої професійної діяльності, вибір професії, потреби людини, загальна культура, мотивація вибору, саморозвиток, професійне самовизначення.

Анотація

У статті розкрито сучасні бачення ролі успішної підготовки учнів до вибору сфери майбутньої професійної діяльності. Метою роботи стало визначення умов такої підготовки для забезпечення наукового підходу до її організації, професійного розвитку, саморозвитку, для визначення зразків діяльності до яких можна прагнути, для зовнішньої оцінки і самооцінки. Результатами роботи є визначення можливих шляхів актуалізації мотивів професійного самовизначення учнів засобами формування їх загальної культури, потреби у власному виборі професії, здібностей, світогляду, мотивації, формування в них почуття обов’язку за правильний вибір професії.

Біографії авторів

Оксана Браславська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри географії та методики її навчання.

Оксана Герасименко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання.

Посилання

Zeer, E. F., Pavlova, A. M., Sadovnikova, N. O. (2004). Proforientologiya: teoriya i praktika. Moskva: Akademicheskiy Proekt; Ekaterinburg: Delovaya kniga, 192 [in Russian].

Yovaysha, L. A. (1983). Problemyi professionalnoy orientatsii shkolnikov. Moskva: Pedagogika, 128 [in Russian].

Klimov, E. A. (1990). Kak vyibirat professiyu: kniga dlya uchaschihsya starshih klassov sredney shkolyi. Moskva: Prosveschenie, 159 [in Russian].

Moliako, V. A. (1989). Psykholohichna hotovnist do tvorchoi pratsi. Kyiv: Znannia URSR, Ser. 7: Pedahohichna, 9, 48 [in Ukrainian].

Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na 2012–2021 roky. URL: http://oneu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/11/nsro_1221.pdf [in Ukrainian].

Pobirchenko, N. A. (2000). Formuvannia osobystisnoi hotovnosti uchniv zahalnoosvitnoi shkoly do pidpryiemnytskoi diialnosti. Doctor’s thesis. Kyiv, 456 [in Ukrainian].

Pryazhnikov, N. S. (1996). Professionalnoe i lichnostnoe samoopredelenie. Moskva: Institut prakticheskoy psihologii; Voronezh: MODEK, 256 [in Russian].

Rean, A. A., Kudashev, A. R., Baranov, A. A. (2006). Psihologiya adaptatsii lichnosti. Analiz. Teoriya. Praktika. SPb.: Praym-EVROZNAK, 479 [in Russian].

Rubinshteyn, S. L. (1976). Problemyi obschey psihologii. Moskva: Pedagogika, 416 [in Russian].

Semichenko, V. A. (2004). Problemyi motivatsii povedeniya i deyatelnosti cheloveka: modulnyiy kurs psihologii. Modul «Napravlennost» (Lektsii, prakticheskie zanyatiya, zadaniya dlya samostoyatelnoy rabotyi). Kiev: Millenium, 521 [in Russian].

Shcho tsikavenkoho pochytaty vlitku? Osvitnii portal «Pedahohichna presa». URL: https://pedpresa.ua/ 130149-shho-poradyty-pochytaty-pidlitku-yak-zatsikavyty-knyzhkoyu.html [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Браславська, О., & Герасименко, О. (2020). УМОВИ УСПІШНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ВИБОРУ СФЕРИ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (1(3), 22–28. https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(3).2020.204285

Номер

Розділ

Статті